آموزش سئو ووکامرس | سئو و بهینه سازی محصولات ووکامرس

آموزش سئو ووکامرس | سئو و بهینه سازی محصولات ووکامرس

 

آموزش سئو ووکامرس ( سئو و بهینه سازی محصولات ووکامرس ) یک فرآیند مداوم است و شما باید آن را حفظ کنید تا به طور پیوسته در موتورهای جستجو دیده شوید.با ما همراه باشید برای آموزش انتخاب بهترین استراتژی  ووکامرس ( woocommerce seo ).

آموزش سئو ووکامرس و بهینه سازی محصولات ووکامرس

  1. تنظیمات سئو وردپرس ( WordPress SEO )

آموزش سئو ووکامرس ( سئو و بهینه سازی محصولات ووکامرس )

ووکامرس یک افزونه وردپرس است،به این معنی که شماقبل از اینکه به سراغ ترفند های خاص

WooCommerce برید، تنظیمات کلی سئو وردپرس ( SEO ) خود را بهبود ببخشید.

مهمترین کاری که باید انجام دهید نصب و راه اندازی افزونه Yoast SEO در سایت شماست.

افزونه یواست سئو پرمیوم Yoast SEO به شما کمک میکنه علاوه بر تنظیمات استانداردو مورد علاقه سئو با بهینه سازی موتور جستجو ( SEO ) توسط ایندکس نقشه سایت شما، محصولات خودتونو معرفی کیند.

 

2.عنوان SEO محصولات را بنویسید

یکی از مهم ترین بخش سئو محصولات ووکامرس، نوشتن یک تیتر بهینه و مناسب برای محصولات ووکامرس است.

درست مانند اینکه پست های وبلاگ خود را برای سئو بهینه می کنید ، همچنین باید محصولات WooCommerce خود را برای سئو بهینه کنید.

 

یکی از مهمترین قسمت های محصول ووکامرس نوشتن عناوین محصولات مناسب با SEO است.

این عناوین محصول در نوار عنوان مرورگر شما ظاهر می شود و توسط موتورهای جستجو به عنوان یک نتیجه جستجو استفاده می شود.

آموزش سئو ووکامرس ( سئو و بهینه سازی محصولات ووکامرس )

آموزش سئو ووکامرس

 

اگر شما افزونه Yoast Seo را نصب کرده باشید،این افزونه، یک مجموعه کامل سئو وردپرس است که تمامی محصولات ووکامرس را پوشش می دهد. شما در ابتدا نیاز دارید تا یکی از محصولات ووکامرس خود را ویرایش کنید و سپس صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید و به بخش جعبه افزونه Yoast SEO بروید.

در مرحله بعدی ، باید بر روی عنوان پست کلیک کنید همانطور که در پیش نمایش قطعه نشان داده شده است ، و Yoast SEO فیلدی را نشان می دهد که می توانید عنوان سئو محصول را ویرایش کنید.

 

آموزش سئو ووکامرس | سئو محصولات ووکامرس

آموزش سئو ووکامرس ( سئو و بهینه سازی محصولات ووکامرس )

آمو

عنوان SEO محصول WooCommerce شما می تواند کمی متفاوت با عنوان محصول فروشگاه شما باشد. شما می توانید از کلمات کلیدی استفاده کنید که فکر می کنید مشتریان شما هنگام جستجوی محصول از آن استفاده می کنند.

همچنین باید آن را جالب و جذاب برای کاربران کنید. اما این نکته را در نظر داشته باشید که به هیچ وجه نباید از کلمات و عنوان های گمراه کننده و نادرست استفاده کنید که اصلا ربطی به محصول ندارد،

بیایید نگاهی به نمونه عنوان زیر بیندازیم. عنوان خسته کننده: کیف پول چرمی مردانه با نام تجاری عنوان بهینه شده SEO: کیف پول چرم قهوه ای مردانه – کیفیت بالا و بادوام در تیتر سئو بهینه شده، ما از کلمات کلیدی خاص استفاده کردیم، مانند قهوه ای، چرم، کیفیت بالا. این چند کلمه تقریبا کلماتی است که معمولا کاربران برای جستجو کیف پول در موتور های جستجوگر استفاده می کنند. هنگامی که یک کاربر قصد خرید آنلاین داشته باشد، ممکن است جستجو خود را با جزئیات انجام دهد، به همین دلیل شما باید در تیتر سئو محصولات خود از کلماتی که باعث می شود کاربر جذب سایت شود و هم کاربران دیگر آن را جستجو می کنند، استفاده کنید تا بتوانید رتبه فروشگاه خود را بالاتر از رقبا ببرید.

عنوان محصول WooCommerce ، به موتورهای جستجو کمک می کنید تا شما را بالاتر از رقبای خود بیابند و رتبه بندی کنند.

3.توضیحات سئو SEO محصول را وارد کنید

درست در زیر عنوان در Yoast SEO ، کادری را برای افزودن توضیحات متا محصول خود مشاهده خواهید کرد.

آموزش سئو ووکامرس | توضیحات سئو محصول ووکامرس

 

در حالی که این شرح در وب سایت شما نمایش داده نمی شود ، توسط موتورهای جستجو استفاده می شود تا در زیر عنوان محصول شما ظاهر شود. شما باید مطمئن شوید که از این توضیحات استفاده می کنید تا دلیل قانع کننده ای برای کلیک و مشاهده کالای شما توسط کاربران ارائه دهد. این را به عنوان یک خط فروش استفاده کنید ، تا بتوانید فروش محصولات خود را بیشتر کنید.

4.بهینه سازی نامک محصول ووکامرسی ( slug )

Slug نام خوبی از محصولی است که توسط WordPress در URL شما استفاده می شود و به آن permalinks نیز می گویند.به صورت پیش فرض، وردپرس از عنوان اصلی محصول به عنوان نامک یا همان پیوند یکتا محصول استفاده می کند، گاهی اوقات ممکن است در نامک، کلمات کلیدی که می خواهید وجود نداشته باشد، در این صورت باید آن را ویرایش کنید. شما می توانید آن را مانند تصویر زیر، در تنظیمات سئو محصول ویرایش کنید. فراموش نکنید که در نامک محصول خود از کلمات کلیدی مهم استفاده کرده و آن را زیاد طولانی نکنید.

آموزش سئو ووکامرس | نامک محصول

5.فعال کردن مسیر راهنما ( Breadcrumbs ) 

Breadcrumbs ، برای سئو سایت نیز بسیار مفید هستند! در واقع Breadcrumbs به کاربر مسیری که در آن قرار دارند را نشان می دهد.

 

آموزش سئو محصولات ووکامرس | فعال کردن مسر راهنما

این breadcrumbs همچنین در نتایج جستجو موتور های جستجوگر نیز نمایان می شوند و یک امتیاز مثبت برای سئو سایت و رتبه بندی محصولاتتان در نظر گرفته می شود. برای فعال کردن مسیر راهنما، خیلی راحت می توانید وارد بخش “ظاهر جستجو < سئو” در منو وردپرس خود بشوید و بر روی تب “مسیر راهنما” نیز کلیک کنید.

 

آموزش سئو و بهینه سازی ووکامرس | فعال کردن مسیر راهنما اگر شما از قالب های پیشرفته ووکامرس استفاده می کنید، به احتمال زیاد در خودشان مسیر راهنما وجود دارد و دیگر نیازی به وارد کردن این مسیر راهنما ندارید.

 

6.استفاده صحیح از دسته ها و برچسب های محصولات

دسته بندی ها و برچسب ها به شما کمک می کنند تا محصولات را در سراسر فروشگاه آنلاین خود سازماندهی کنیدو باعث می شود مشتریان شما محصول مناسب مورد نظر خود را پیدا کنند.

دسته ها و برچسب ها نیز به همین ترتیب به موتورهای جستجو کمک می کنند. هر دسته از محصولات و برچسب ها صفحه مخصوص خود را در WooCommerce دارند که توسط موتورهای جستجو خزیده و فهرست می شوند. از آنجا که هر صفحه، محصولات مرتبط با خود را دارد، تراکم کلمات کلیدی آن افزایش پیدا کرده و باعث می شود آن محصول برای یک کلمه کلیدی خاص نیز رتبه بندی شود.

آموزش سئو ووکامرس | سئو محصولات ووکامرس | دسته بندی

بسیاری از مبتدیان فرق بین دسته بندی و برچسب را نمی دانند و به ندرت از آن ها استفاده می کنند. برچسب و دسته بندی، برای گروه بندی محصولات و مقالات استفاده می شوند. به طور مثال، اگر فروشگاه شما یک فروشگاه کتاب بود، برای گروه بندی کتاب های خود از یک تابلو که نشان می داد کتاب های آن بخش درباره چه موضوعی هستند، استفاده می کردید.

از طرف دیگر ، برچسب ها کلمات کلیدی خاص تری هستند که خصوصیات محصول را توصیف می کنند. به عنوان مثال ، یک محصول تی شرت می تواند برچسب هایی مانند لباس راحتی ، تابستانی و موارد دیگر داشته باشد.

 

7.خاصیت alt را برای تصاویر محصول اضافه کنید

بسیاری از مشتریان به جستجوی تصویر روی می آورند تا به سرعت محصولات مورد نظر خود را پیدا کنند. برای کمک به دارندگان وب سایت ، Google اخیراً دکمه “مشاهده تصویر” را از نتایج جستجوی تصویر خود حذف کرده است. این بدان معناست که کاربران برای دیدن تصویر با متن باید به وب سایت شما مراجعه کنند.

این روند بیشتر به فروشگاه های آنلاین کمک می کند تا مشتریان پرانگیزه را به سمت وب سایت های خود سوق دهند.

سئو تصویر بسیار شبیه جستجوی وب است. گوگل از هوش مصنوعی ، تشخیص تصویر و الگوریتم های دیگر برای کمک به کاربران در یافتن تصاویر مورد نظر خود استفاده می کند.

مهمترین کاری که می توانید برای دریافت ترافیک از جستجوی تصویر Google انجام دهید افزودن برچسب alt به تمام تصاویر وب سایت شما است. متن alt یک خصیصه HTML است که به صاحبان وب سایت ها کمک می کند تا بتوانند متن هایی را به تصاویر خود اضافه کنند. زمانی که یک مرورگر نتواند یک تصویر را بارگذاری کند، بجای آن، متن alt تصویر نیز نمایش داده می شود.

آموزش سئو ووکامرس | سئو و بهینه سازی محصولات ووکامرس

می توانید هنگام بارگذاری تصاویر خود در ووکامرس ، متن alt را به همه تصاویر محصول خود اضافه کنید. همچنین می توانید تصاویر محصول قدیمی خود را در کتابخانه رسانه ویرایش کرده و متن alt را یکی یکی به هر یک از آنها اضافه کنید.

8. عنوان و توضیحات SEO را برای دسته بندی محصولات اضافه کنید

هر دسته از محصولات در ووکامرس صفحه مخصوص خود را دارد. این صفحه شامل محصولات مشابه است که باعث افزایش تراکم کلمات کلیدی برای کلمات کلیدی مورد نظر شما می شود. این باعث می شود صفحات گروه محصولات برای سئو ووکامرس از اهمیت بیشتری برخوردار شوند.

با افزودن عنوان و توضیحات به آنها ، می توانید صفحات دسته بندی محصولات را بیشتر بهینه کنید. Yoast SEO به شما امکان می دهد عنوان و توضیحات SEO را برای هر دسته در فروشگاه ووکامرس خود تنظیم کنید.

کافی است به صفحه محصولات »دسته ها بروید و روی پیوند ویرایش زیر یک دسته کلیک کنید.

 

آموزش سئو ووکامرس |دسته بندی ووکامرس

 

در صفحه ویرایش ، به قسمت Yoast SEO بروید و روی عنوان دسته بندی در پیش نمایش قطعه کلیک کنید. Yoast SEO اکنون قسمت های ویرایش را برای وارد کردن عنوان و توضیحات سفارشی خود برای دسته بندی محصولات نمایش می دهد.

9. پیگیری مشتریان ووکامرس در گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

آموزش سئو ووکامرس | سئوی ووکامرس

آموزش سئو ووکامرس ( سئو و بهینه سازی محصولات ووکامرس )

مهمترین قسمت یک استراتژی موثر در جستجوگرها ، داده است. شما باید یاد بگیرید که کاربران شما از کجا می آیند ، چگونه فروشگاه شما را پیدا کرده اند ، چه محصولی را مشاهده کرده اند و در فروشگاه شما چه کار می کنند.

گوگل آنالیز (Google Analytics) به شما کمک می کند تا تمامی این اطلاعات را ردیابی و بدست بیاورید. اما راه اندازی Google Analytics برای وب سایت کار سختی است.

به همین دلیل، افزونه MonsterInsights به شما کمک خواهد کرد! در واقع، افزونه MonsterInsights به شما این امکان را می دهد تا بتوانید با استفاده از گوگل آنالیتیکس، اطلاعاتی را بدست آورید و با استفاده از آن اطلاعات، یک استراتژی مفید برای سئو سایت خود بسازید.

 

10. بهینه سازی سرعت و عملکرد وب سایت وردپرس

گوگل سرعت وب سایت را یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی می داند. این بدان معناست که رتبه بندی وب سایت های سریعتر نسبت به وب سایت های کندتر بیشتر است. پس سعی کنید سرعت وب سایت خود را افزایش دهید، سرعت کند و کم وب سایت باعث می شود که مشتریان کمتری جذب سایتتان شوند.

آموزش سئو محصولات ووکامرس پ افزایش سرعت ووکامرس

 

طبق مطالعه موردی StrangeLoop ، تأخیر 1 ثانیه ای در زمان بارگیری صفحه می تواند منجر به از دست رفتن 7٪ در تبدیل ها ، 11٪ بازدید صفحه کمتر و 16٪ کاهش رضایت مشتری شود.

 

11. امنیت ووکامرس ( WooCommerce )را بهبود ببخشید

موتورهای جستجو عاشق وب سایت های امن وایمن هستند. Google با علامت گذاری سریع وب سایت های ناامن با اخطارها ، کاربران را از کلاهبرداری ، بدافزار و وب سایت های فیشینگ هشدار می دهد.

 

آموزش سئو ووکامرس | سئو محصولات ووکامرس

نا امن بودن سایت، نه تنها بر روی رتبه بندی سایت تاثیر می گذارد، بلکه تاثیر بسیار شدیدی در شهرت نام برند دارد.

هکرها همیشه با حمله بی رحمانه ، تزریق بدافزار و تلاش برای سرقت اطلاعات ، وب سایت های تصادفی را هدف قرار می دهند. برای جلوگیری از این امر باید امنیت فروشگاه WooCommerce خود را تقویت کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه SEO سئو خود را بهبود ببخشید. افزونه های وردپرس مورد نیاز :

افزونه سئو وردپرس ( Yoast SEO Premium )

افزونه سئو ووکامرس ( Yoast WooCommerce SEO Premium )

منبع : wpbeginner.com

 

 

 

logo-samandehi