بازاریابی محتوا چیست | نقش بازاریابی محتوا در سئو سایت

بازاریابی محتوا چیست

 

 

اگر در مورد سئو سایت خود جدی هستید، باید بخش ویژه ای از استراتژی شما ، بازاریابی محتوایی باشد ، که تشکیل شده است از تمامی فعالیت های بازاریابی که برای ایجاد و اشتراک اطلاعات تمرکز دارد . به اشتراک گذاشتن اطلاعات ارزشمند ، راهی بسیار عالی برای جذب ترافیک بالا و جذب مخاطبین میباشد.چون به آنها نشان میدهید که در کار خود متخصص هستید. در این مقاله ما سعی میکنیم که توضیح دهید که بازاریابی محتوا چیست و نقش بازاریابی محتوا در سئو سایت وارتباط آن را توضیح میدهیم.

 

 

بازاریابی محتوا چیست ؟

 

توجه داشته باشید که بازاریابی محتوا برای به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند و مرتبط با مخاطبین خود انجام می‌شود. محتوای ارزشمندی که به مخاطبین شما کمک میکند که مشکلات خود را حل کنند. و یا اینکه بیشتر و بیشتر در مورد موضوع مورد علاقه خود اطلاعات کسب کنند. هنگامیکه شما دانسته های خود را با آنها به اشتراک میگذارید و آن ها از آن استفاده میکنند ، شما و شرکت شما را به عنوان یک متخصص در زمینه کاری خود میدانند. تخصص شما باعث فروش محصولات سایت خود و یا فروش خدمات سایت خود میشود. و دلیلی بسیار مهم برای سرزدن به سایت شما.

 

 

بازاریابی محتوا و انواع آن 

 

میتوان به عنوان اولین نمونه ، وبلاگ سایت خودتون میباشد. که شما بطور مرتب و شایدهم منظم در آن تولید محتوا میکنید. و مقالات جدید در آن ایجاد میکنید از تخصص های خود ، تا اینکه مخاطبین و کاربران اینترنتی متوجه شوند ، تخصص شما و شاید هم علاقه شما چیست ، و در چه زمینه ای میتوانید مشکلات آن ها را حل کنید.

 

ما سعی میکنیم در فروش ها برای افراد تازه کار مقالاتی در مورد SEO تولید کنیم و سعی میکنیم مقالات در سطح بالاتر برای متخصصین قرار دهیم . به اشتراک گذاشتن اطلاعات و تجربیات ما تاثیر منفی برای فعالیت ما نگذاشته ، بلکه سبب افزایش فروش خدمات ما شده . پس اولین و ساده ترین راه شروع وبلاگ نویسی میباشد.

 

انواع بازاریابی 

 

غیر از وبلاگ ، نوع های دیگر بازاریابی های محتوایی وجود دارد که میتوان به چند نمونه آن اشاره کرد. به عنوان مثال :

 

کتاب های الکترونیکی

ویدئو های آموزنده و یا فیلم های آموزنده

آزمون ها و برنامه ها

پادکست ها

و ……

 

 

همه این موارد سعی به اشتراک اطلاعات با مخاطبین خود دارند. و سعی بر آین دارند که اطلاعات عمیق و تخصصی را در اختیار کاربران خود قرار دهند. بازار یابی های محتوا بیشتر سعیشان بر ، محتواهای آموزشی میباشد. و البته خیلی بهتر است که این آموزش ها منحصر به فرد باشند. این تخصص در تولید محتوا یعنی زمان بر بودن و مستمر بودن در ایجاد محتوا و اشتراک آن مخاطبین خود. پس شما برای تعامل با مخاطبین خود نیاز به اندکی زمان دارید تا آن ها به شما اعتماد کنند.

 

چرایی اهمیت بازار یابی محتوایی

 

همانطور که ما در ابتدای مقاله بازاریابی محتوا چیست ؟ اشاره کردیم ، ماهیت اصلی بازاریابی محتوا ، ایجاد اطلاعات ارزشمند ، و قرار دادن آن به صورت رایگان در اختیار دیگران است ، چرا ؟

 

ضروری بودن اعتماد و تخصص

 

وب سایت ها به ما راه هایی جدید برای ارتباط با دیگران آورده اند. ارتباطی از نوع جدید ، کشف کردن شرکت های جدید. و شایدهم راهی برای تصمیم گیری، امروزه شما برای خرید هرچیزی ، به احتمال خیلی زیاد به صورت آنلاین آنرا جستجو میکنید. و در مورد معایب و مزایا و قیمت آن تحقیق ویژه ای انجام میدهید.

 

هر روزه رقابای جدید تری در تمامی حوزه ها ایجاد میشوند. خریداران و کاربران ، انتقاد های بیشتری انجام میدهند ، تصمیم گیری افراد بیشتربستگی به اعتماد داشتن به یک شرکت و یا میزان ارتباط گیری آن ها با آن شرکت دارد. در اینجا یک تکنیک و یا یک استراتژی بازاریابی محتوا به کار میآید. محتوایی که بسیار در مورد آن تفکر شده باشد. در این صورت میتوانید ارتباط پر قدرت و مستقیمی با مخاطبین خود برقرار سازید. 

 

پس براساس تخصص خود ، اعتماد بسازید.

 

نحوه عملکرد بازاریابی محتوا

 

تصور کنید که شما به دنبال خرید یک لپ تاپ هستید. و در این موضوع مطمئن نیستید که کدام نوع آن بهتر است. شما میتوانید در مورد چگونگی انتخاب لپ تاپ جستجو کنید و میتوانید مغازه های مختلف را جستجو کنید و مستقیمآ به سمت آن ها بروید.

 

در آنطرف ، سایت هایی وجود دارند که شما را در خرید لپ تاپ مورد علاقه خود راهنمایی میکنند. و به شما در گرفتن تصمیم کمک میکنند. و در مورد تفاوت لپ تاپ ها اطلاعات کافی به شما میدهند.

 

آیا شما در این مورد ترجیح میدهید که به لیست بیشتر از 100 لپ تاپ بروید ، ویا ترجیح میدهید به سمت سایت هایی بروید که به شما کمک کنند تا بهترین لپ تاپ برای خودتان را انتخاب کنید.

 

شما کدام مورد را انتخاب میکنید

 

دقت کردید که راهنمای خرید لپ تاپ مثالی برای شما بود که ، یک محتوای عالی برای کمک به کاربران برای رفع نیاز آن ها و یا دادن اطلاعات مورد نیاز آن ها. شما با دادن اطلاعات تخصصی میتوانید ، اعتماد افراد را به خود یا به شرکت خود جلب کنید. تا بتوانند محصولات و یا خدمات خود را بهتر بفروشند و یا معرفی کنند.

 

بازاریابی محتوا میتواند بسیار قدرتمند عمل کند و راه را برای ارتباط عالی با مخاطب برای شما هموار کند. شما میتوانید محتوای باارزش را همانند کارمند فروش یک شرکت یا مغازه در نظر بگیرید. اگر این کارمند فروش صمیمانه در مقابل خریدار قرار بگیرد.و وقت خود را صرف مشتریان خود بگذارد.این امر سبب تجربه کاربری بسیار عالی برای مشتریان شما میشود.

 

تنظیم کردن استراتژی

 

قبل از شروع هر کاری ابتدا شما باید با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع کنید. این تحقیق کردن به معنای آن نیست که شما نمیتوانید در مورد مطلبی که میخواهید بنویسید ، اطلاعاتی ندارید. این تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک فراوانی برای برقراری ارتباط با مخاطبین خود و یا مشتریان بالقوه خود داشته باشید.

 

با استفاده از کلمات کلیدی مناسب ، کاربران اینترنتی به راحتی شما را پیدا میکنند. پس شروع کنید به تهیه لیستی از کلمات کلیدی خود ، که میتوانید از آن ها مطلب بنویسید. پس از ایجاد کردن این لیست ، اولویت بندی با شماست

 

شروع یک برنامه ریزی واقع بینانه

 

شما یا تیم شما باید در تعداد مقاله ای که در هفته یا ماه میتوانید تولید کنید باید واقع بین باشید. زیرا صرف زمان کافی و لازم برای خدمات سئو وبلاگ شما بسیار مهم است. با تیم نویسندگان خود در مورد اینکه چه کسی میخواهد چه چیزی بنویسد هم اندیشی کنید. توجه ویژه ای به تنوع مطالب داشته باشید. برنامه ریزی محتوای اصولی میتواند ، مدیریت محتوای شما را به اوج برساند.

 

محتوای اصلی وبلاگ 

 

هنگامیکه دارید تکنیک بازاریابی محتوای وبلاگ خود را ایجاد میکنید. باید به محتوای اصلی خود و یا سنگ بنای سایت خود توجه کنید. وبلاگ سایت شما باید دارای چندین مقاله بسیار ارزشمند باشد ، چه برای سایت شما چه برای شرکت شما ، این مقالات ارزشمند شما باید محتوای آموزنده داشته باشند.وقتی مقالات پایه وبلاگ خود را تولید محتوا کردید.باید شروع به ایجاد محتوای های مرتبط مقالات اصلی سایت خود بکنید. توجه کنید که به مقالات اصلی خود لینک داخلی بدهید.

 

تفکر به ساختار سایت

 

وقتی تولید محتوای سایتتون را شروع کردید.و مقالات بیشتری ایجاد کردید. این موضوع خیلی مهم است که آثار آن ها را در ساختار سایت تان در نظر بگیرید. ساختار سایت مناسب و ساده به کاربران کمک فراوانی برای رسیدن اطلاعات مورد نظر خود میکند. این موضوع برای موتور های جستجو از جمله گوگل نیز صدق میکند.

 

به روز بودن مطالب وبلاگ

 

هنگامیکه شما مقالات را ایجاد کردید و مدتی از آن ها گذشته باشد. وقت بروز رسانی این مطالب رسیده است. یک محتوای بسیار عالی پس از مدتی نیاز به تغییرات جزئی دارد و شما به عنوان یک سئوکار با تغییراتی آن ها را دوباره به صدر نتایج موتور های جستجو برسانید. برروز سانی مطالب قدیمی سایت خود را مدیریت کنید و شروع به برنامه ریزی برای آنها بکنید. توجه ویژه ای به مقالات اصلی خود وبلاگ خود داشته باشید.

 

 

نتیجه گیری :

 

در مقاله بازاریابی محتوا چیست ، در مورد تولید محتوا صحبت کردیم و به چگونگی ایجاد استراتژی محتوای خود اشاره کردیم. بطور خلاصه ، ایجاد وبلاگ در سایت از بالاترین بازاریابی محتوا به حساب میاید.

 

شما باید در سایت خود به فضای کافی و مناسب برای ایجاد محتوا قارا دهید ، تا رشد آن را ببینید. برای رسیدن به نتایج دلخواه باید صبر داشته باشید ، موفقیت یک روزه به دست نمیاید.

 

برای تبدیل شدن به رتبه اول موتور جستجو تلاش فراوانی نیاز است ، پس همین الان یک برنامه ریزی بسیار عالی برای تولید محتوای خود بنویسید.

 

 

 

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
logo-samandehi