هشتگ چیست | # چیست | What is a Hashtag

هشتگ چیست

 

هشتگ چیست (What is a Hashtag) هشتگ ها یا نماد آن # تبدیل شه اند به بخش جدا نشدنی از شبکه های اجتماعی. اگر تا بحال از هشتگ ها استفاده نکرده اید و از خود میپرسید که هشتگ به چه معناست ، در این مقاله ما سعی میکنیم شما را با این نماد # پرکاربرد آشنا کنیم.

 

هشتگ چیست ؟

 

هشتگ ها نوعی برچسب برای محتوا هستند. # ها به تمامی افراد فعال در شبکه های اجتماعی کمک میکنند. که اگر به یک موضوع خاص علاقه مند هستند ، به سرعت به مطالب مرتبط آن موضوع دسترسی پیدا کنند.

 

هشتگ ها در رسانه اجتماعی توییتر به شهرت رسیدند. اما امروزه میتوانید از هشتگ ها در دیگر رسانه های اجتماعی مانند : اینستاگرام ، فیسبوک ، پینترست و .. استفاده کنید.

 

وقتی در حوزه شبکه اجتماعی دارید فعالیت میکنید و مشغول به تولید محتوا هستید ، میتوانید محتوایی با یک موضوع خاص تولید کنید و با استفاده از هشتگ آنرا منتشر کنید تا دایره وسعی از افراد مرتبط با آن موضوع آنرا ببینند. و افراد دیگر که به موضوع منتشر شده شما علاقه مند هستند به راحتی آنرا مشاهده کنند. و در صورت علاقه مندی به پست وارد صفحه شما شوند و شما را فالوو کنند.

 

نحوه استفاده هشتگ

 

استفاده از هشتگ ها بسیار ساده است فقط کافیه چند نکته را مورد توجه قرار دهید :

 

فاصله مجاز نیست

 

Hashtag میتواند تشکیل شده باشد از یک کلمه ، حروف مخفف ، ترکیب شده از اعداد ، حروف . اگر هشتگ شما عبارت باشد نباید هیچ فاصله ای بین کلمات وجود داشته باشد. تمامی اعداد و حروف باید بدون فاصله در # ها بکار گرفته شوند. در Hashtag نمیتوانید از علائم نگارشی و علامت گذاری شده استفاده کنید. هشتگ ها نمیتوانند کاملآ از اعداد تشکیل شده باشند.

 

شروع با نماد #

 

 

وقتی میخواهید هشتگ ایجاد کنید باید با نماد # شروع کنید و بعد از آن حروف و یا اعداد و یا ترکیبی از آن ها را ایجاد کنید. به عبارت ساده Hashtag نوعی برچسب هستش که عبارات خاص و یا کلمات خاص که برای عموم تقریبآ معلوم و آشکار است به علاوه نماد # میباشد.

 

هشتگ شخصی

 

در مقاله هشتگ چیست ما یادآور میشویم که هر کسی میتواند # ایجاد کند و آنرا برای خود شخصی سازی کند. پس الان وقتشه که هشتگ خود را ایجاد کنید. اگر به موضوع خاصی علاقه دارید و یا اینکه دوستداران یک موضوع را به سمت خود بکشانید ، وقتشه که هشتگ مورد علاقه خود را ایجاد کنید.

 

در ایجاد کردن هشتگ ، تمام کاری که شما باید انجام دهید ، فکر کردن است و سپس استفاده از آن را در پیام های خود شروع کنید. سعی کنید آن ها را درپایان پیام ها و متن های خود قرار دهید. ولی شما میتوانید آن ها را در هر کجا که لازم و منطقی باشد اضافه کنید به شرط دیده شدن و یا خوانده شدن آن هشتگ. شما برای ثبت هشتگ نیاز به ثبت در جایی ندارید.

 

هشتگ های خاص خودتون

 

شاید فکر کنید هشتگ جدیدی ایجاد کرده اید که منحصر به خودتون هستش ، ابتدا سعی کنید که در شبکه های اجتماعی که قصد استفاده این هشتگ را دارید آن را تست کنید ، شاید باورتون نشه ، بیشتر از 25 درصئ هشتگ ها نزدیک به هشتگ شما هستند و یا خود هشتگ شما هستند ، پس باید هشتگ منحصر به فرد خودتون را ایجاد و آن را منتشر کنید.

 

هیچ مانعی از نظر فنی برای هشتگ شما نیست که قبلآ از آن افراد استفاده کرده باشند یعنی برای هشتگ تکراری شما مشکلی بوجود نمیآید . اما استفاده از هشتگ های تکراری باعث سردرگمی افراد میشود. و تلاش بسیار نامطلوب برای ربودن پست های دیگران فقط و فقط برای جلب توجه.

 

شبیه نبودن هشتگ

 

در استفاده از # باید از بررسی نام های کاربری نگذرید. یعنی هشتگ مورد استفاده شما نباید شبیه به نام کاربری در رسانه های اجتماعی باشد. اگر چنین باشد احتمالآ کاربران فکر میکنند که شما در تلاشید که نام و یا برند تجاری افراد را برای خود کنید که این امر اصلآ جالب نیست.

 

در مقاله # چیست یادآور میشویم که در هشتگ های عمومی هیچ کس مالک هشتگی نیست ، از قبیل #فروش #بازاریابی

 

به خاطر سپردن هشتگ ها

 

در استفاده از هشتگ ها توجه داشته باشید که کوتاه بودن آن یک مزیت به حساب میآید. به ویژه برای شبکه اجتماعی توییتر بسیار مهم است که هشتگ کوتاه باشد. بهتر است هشتگ یک کلمه باشد و یا عبارت و مخفف معنی داری باشد تا درک و به خاطر سپردن آن راحت باشد.

 

# های طولانی تلفظ کردن آن شاید سخت باشد و به خاطر سپردن آن دشوار و به خاطر همین استفاده کردن آن با دشواری همراه است. در گوگل پلاس هشتگ را مستقیمآ به محتوای شما تخصیص میدهد. بدون لازم بودن انجام کاری.

 

استفاده از هشتگ های موجود

 

در استفاده از هشتگ ها بعضی مواقع شما نیاز به ایجاد هشتگ  ندارید و میخواهید از # های موجود استفاده کنید. شما خیلی راحت میتوانید آن هشتگ ها را در متن های خود که بکار ببرید . با این کار شما میتوانید پست خود را با آن موضوع هشتگ با همگان به اشتراک میگذارید.

 

استفاده نکردن از هشتگ ها

 

در استفاده از هشتگ سعی کنید آلودگی ایجاد نکنید. در پست هایی محتوای زیادی دارند استفاده زیاد از هشتگ ها در بین محتوای تولید شده ،خواندن متن را دشوار میسازد.استفاده از هشتگ های غیر مرتبط فقط برای جلب توجه در شبکه های اجتماعی آداب معاشرت بدی محسوب میشود.

 

در پست های جدیدتان سعی کنید از هشتگ های مرتبط استفاده کنید. در صورت استفاده کردن مکرر از # های غیر مرتبط شاید افراد شما را به عنوان اسپم معرفی کنند.

 

 

سخن آخر

 

 در مقاله هشتگ چیست (#) شما را با این نماد معروف و جدای نشدنی از زندگی افراد آشنا کردیم و با بالا رفتن درکمان از هشتگ ها در تعامل با دیگران بسیار بهتر و کامل تر تعامل کنیم و در تجارتمان موفق تر عمل کنیم

 

 

‫5/5 ‫(1 نظر)
دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
logo-samandehi