سئو و تحقیق کلمات کلیدی | SEO and keyword research

سئو | تحقیق کلمات کلیدی | استراتژی کلمات کلیدی | کلمه کلیدی | موتور جستجو | جستجوهای Google | گوگل | عبارات کلیدی سئو | استراتژی های سئو SEO | سئو و تحقیق کلمات کلیدی

سئو | تحقیق کلمات کلیدی | استراتژی کلمات کلیدی | کلمه کلیدی | موتور جستجو | جستجوهای Google | گوگل | عبارات کلیدی سئو | استراتژی های سئو SEO | سئو و تحقیق کلمات کلیدی

 

سئو و تحقیق کلمات کلیدی ( SEO and keyword research ) ما معتقدیم که در هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی 8 مرحله مهم وجود دارد. در اینجا ، ما مرحله به مرحله شما را راهنمایی می کنیم و نکاتی کاربردی برای شروع تحقیقات کلمات کلیدی خود به شما می دهیم:

رسالت خود را تعیین کنید قبل از شروع هر کاری ، به مأموریت خود فکر کنید.

هدف اصلی کسب و کار یا سازمان شما چیست؟ چه چیزی آن را خاص می کند؟ دقیقاً می خواهید به چه کسی برسید؟ و ، چه وعده هایی در وب سایت خود می دهید؟ وقت بگذارید و به معنای واقعی کلمه ماموریت خود را بنویسید. هنگامی که توانستید به طور دقیق به این سئوالات   پاسخ دهید ، اولین و مهمترین قدم را در استراتژی کلمات کلیدی خود برداشته اید.

بازاری که در آن حضور دارید تعیین می کند که آیا ماموریت شما نبوغ کافی برای رتبه بالا را نشان خواهد داد. برخی از بازارها بسیار رقابتی هستند و شرکتهای بزرگ بر نتایج جستجو تسلط دارند. این شرکت ها بودجه های کلانی برای بازاریابی به طور کلی و به طور خاص سئو دارند. رقابت در این بازارها سخت است ، بنابراین رتبه بندی در این بازارها نیز سخت خواهد بود

لیستی از کلمات کلیدی تهیه کنید ( استراتژی های سئو SEO )

 مرحله دوم ایجاد لیستی از کلمات کلیدی شما ، ترجیحاً در صفحه گسترده مانند Google Sheets یا Excel است. با در نظر گرفتن ماموریت خود ، سعی کنید در میان مخاطبان مورد نظر خود قرار بگیرید.

این افراد به دنبال چه خواهند بود؟ هنگام جستجوی خدمات یا محصول شگفت انگیز شما ، چه نوع عباراتی می توانند استفاده کنند؟ محصول شما کدام یک از “مشکلات” آنها را حل می کند؟ هرچه بیشتر پاسخ ها را یادداشت کنید. اگر مأموریت شما روشن باشد ، شما تصویری کاملاً واضح از نقاط فروش منحصر به فرد و امتیازات منحصر به فرد خود خواهید داشت (مواردی که تجارت شما را از دیگران جدا می کند). اینها اصطلاحاتی هستند که می خواهید برای آنها پیدا کنید.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود

بعد از ایجاد این اولین لیست ، وقت آن است که کمی در کلمات کلیدی خود غرق شوید. خوشبختانه ، برخی از ابزارها هستند که تحقیقات کلمات کلیدی شما را کمی آسان می کنند.

اولین مورد خود گوگل است. کلمات کلیدی را که قبلاً پیدا کرده اید ، سرچ کنید و جستجوهای Google را هنگام تایپ بررسی کنید. اینها سئوالاتی است که مردم در واقع از گوگل پرسیده اند! همچنین می توانید “جستجوهای مرتبط” را در صفحه نتایج Google بررسی کنید.

آنها را بررسی کنید و تمام عبارات کلیدی مربوطه را به لیست خود اضافه کنید.

کلمات کلیدی بلند را فراموش نکنید

وقتی افراد با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع می کنند ، تمایل دارند روی اصطلاحات بسیار معروف تمرکز کنند. متأسفانه ، این کلمات کلیدی اصلی بیشتر توسط مشاغل بزرگ گرفته می شوند. از طرف دیگر ، کلمات کلیدی طولانی ، ترافیک جستجو کمتری دارند ، اما رقابت کمتری نیز وجود دارد. بنابراین رتبه بندی در آن کلمات کلیدی برای شما آسان تر است. علاوه بر این ، کلمات کلیدی دم بلند حتی از ارزش تبدیل بالاتری برخوردار هستند ، زیرا بیشتر روی یک محصول یا موضوع خاص تمرکز دارند

سئو | تحقیق کلمات کلیدی | استراتژی کلمات کلیدی | کلمه کلیدی | موتور جستجو | جستجوهای Google | گوگل | عبارات کلیدی سئو | استراتژی های سئو SEO | سئو و تحقیق کلمات کلیدی

تحلیل رقابت

اینکه شما باید دنبال کلمات کلیدی دم بلند بروید ، بستگی زیادی به رقابت شما دارد. اگر رقابت در جایگاه ویژه شما زیاد باشد ، شما برای رتبه بندی در شرایط رقابتی مشکل خواهید داشت. اگر رقابت کمی دارید ، می توانید برای بیشتر اصطلاحات خود رتبه بندی کنید. بنابراین باید برای SEO سنجش کنید.

کلمات کلیدی حاصل از تحقیق کلمات کلیدی خود را در Google قرار دهید. به اصطلاح با “سر” ترین شروع کنید. صفحه نتیجه موتور جستجو (SERP) را بررسی کنید. اینها وب سایتهایی هستند که وقتی محتوای خود را برای چنین کلمه کلیدی بهینه کنید ، با آنها رقابت خواهید کرد. نگاه دقیق تر: آیا وب سایت های حرفه ای می بینید؟ وب سایت های شرکت؟ آیا شما با این شرکت ها ‘برابر’ هستید؟ آیا وب سایت شما در این سایت ها قرار می گیرد؟ آیا شرکت شما از اندازه مشابهی برخوردار است و آیا به همان اندازه در جایگاه شما تأثیر دارد؟

هنگام رقابت با سایتهایی با نامهای تجاری قوی ، رتبه بندی دشوارتر است. اگر مارک ها از تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی شناخته شده باشند ، شانس شما برای کسب رتبه بالا کمتر خواهد شد. اما نگاهی به محتوای آنها صدمه ای نخواهد دید. آیا مطالب به خوبی نوشته شده و بهینه سازی شده است؟ اگر رقیب شما محتوای ضعیفی دارد ، ممکن است فرصتی برای پیشی گرفتن از آن داشته باشید!

همچنین ، نگاهی به تبلیغات در Google بیندازید. آیا وجود دارد؟ اگر حساب Google Ads دارید می توانید پرداخت به ازای هر کلیک را بررسی کنید. عبارات جستجو که دارای پرداخت بالایی برای هر کلیک هستند معمولاً به سختی قابل رتبه بندی در نتایج ارگانیک هستند.

نگاه دقیق تر به هدف جستجو

استراتژی های سئو SEO امروز ، در بیشتر موارد ، باید درمورد پاسخ دادن به سئوالات افراد یا ارائه بهترین راه حل برای “مشکل” آنها باشد

سعی کنید بفهمید که مخاطبان شما وقتی یک عبارت کلیدی خاص را در Google تایپ می کنند ، چه نیتی دارند. آیا آنها قصد اطلاع رسانی دارند (سعی کنید اطلاعات مربوط به یک موضوع خاص را پیدا کنید) ، قصد ناوبری (می خواهید به یک وب سایت خاص دسترسی پیدا کنید) ، قصد تجاری (می خواهید قبل از خرید در مورد چیزی تحقیق کنید) یا قصد معامله (که اکنون به دنبال خرید چیزی هستید)؟

با دقت در نوع صفحاتی که قبلاً برای آن درخواست رتبه بندی شده اند ، می توانید اطلاعات بیشتری در مورد هدف جستجو در برخی از درخواست ها کسب کنید. آیا بیشتر صفحات محصول را می بینید؟ یا تعداد زیادی پست وبلاگ اطلاعاتی؟ فیلم می بینید؟ یا صفحات اجتماعی ؟ اینها همه نکاتی است برای آنچه گوگل هدف جستجوی یک جستار خاص را فرض می کند.

یک استراتژی کلمه کلیدی تهیه کنید

براساس داده هایی که اکنون جمع آوری کرده اید ، می توانید استراتژی کلمه کلیدی را تعیین کنید. اگر مراحل بالا را دنبال کرده باشید ، باید یک صفحه گسترده با تعداد قابل توجهی از کلمات کلیدی و اطلاعات مربوط به رقابت و هدف جستجوی مخاطبان خود برای این عبارات کلیدی داشته باشید.

حال به این سئوالات فکر کنید: وب سایت من در مقایسه با وب سایت های SERP چگونه ماندگار است؟ آیا از نظر اندازه و بودجه بازاریابی یکسان هستید: پیش بروید و روی اصطلاحات اصلی تمرکز کنید. در غیر این صورت: ابتدا کلمات کلیدی طولانی تر را امتحان کنید. تمرکز بر روی کل کلمات کلیدی دنباله بلند به خوبی می تواند ترافیک زیادی را به خود جلب کند. هنگامی که موفق به رتبه بندی برای آن کلمات کلیدی دم بلند شوید ، هدف برای اصطلاحات بیشتر آسان تر خواهد شد.

وقتی تصمیم گرفتید که به کجا بپرید ، به نوع محتوا فکر کنید: هدف جستجوی عبارات کلیدی من چه بود؟ مخاطب من به دنبال چه چیزی است؟ اما همچنین ، کدام محتوا را می توانم ایجاد کنم که هنوز وجود ندارد و چگونه می توانم از نظر کیفیت یا ارائه راه حل ها برجسته باشم؟ این به شما کمک می کند تا درباره نوع محتوایی که می خواهید ایجاد کنید تصمیم بگیرید.

شروع به ساخت صفحات فرود کنید

از نظر تئوری ، این مرحله از حیطه تحقیقات کلمات کلیدی خارج است. اگر بخواهید به وب سایت خود مراجعه کنید ، ایجاد صفحات بسیار جذاب ضروری است. بنابراین ، برای عبارات جستجوی خود باید صفحات فرود ایجاد کنید ، اما لازم نیست بلافاصله همه این صفحات را ایجاد کنید – این می تواند یک تلاش طولانی مدت باشد. استراتژی کلمات کلیدی شما به شما در اولویت بندی کمک می کند.

برای مهمترین عبارات کلیدی ، مقالات مربوط به سنگ بنای اصلی را ایجاد خواهید کرد. مقالاتی که بهترین محتوای ممکن را در مورد آن کلمه کلیدی ارائه می دهند – معتبر و همه جانبه. تمام مقاله های پشتیبانی کننده و دم بلند شما به این محتوای سنگ بناها پیوند می دهند. این باید بخشی از استراتژی پیوند داخلی شما باشد

logo-samandehi