سئو چیست ؟ | SEO چیست ؟ | سئو سایت چیست ؟ | What is SEO

سئو چیست

 

سئو چیست ؟

 

در تعریف SEO چیست باید گفت که سئو یعنی افزایش کیفیت و کمیت ترافیک در سایت شما بوسیله نتایج موتور جستجو ، SEO مخفف کلمه Search engine optimization یا بهینه سازی موتور جستجو میباشد. سئو سایت یعنی بهبود وب سایت شما برای افزایش دیده شدن در هنگام جستجو های مرتبط میباشد.هر چقدر صفحات وب سایت شما در نتایج موتور های جستجو بهتر دیده شوند باعث جذب کاربران اینترنتی بیشتری به سمت سایت شما میباشد.

 

سئو سایت چیست ؟

 

سئو فعالیتی میباشد که ، همه سایت ها برای انتقال یا جابجایی ارگانیگ از موتور های جستجو به سمت صفحات سایت خود انجام میدهند. سئو سایت در ظاهر بسیار ساده است. اما توجه کنید که سئو (SEO) یه هدف متحرک است حتی برای متخصصین سئو سایت. راه های سئو بسیار زیاد است،الگوریتم موتور های جستجو تغییر میکنند. تکنیک ها و تاکتیک هایی که در روز های قبل بسیار راهگشا بوده اند  شاید فردا باعث مجازات سایت شما بشوند.پس برای بهینه سازی موتور جستجو باید ! توجه فراوان و دانش عمیقی در مورد نحوه فعالیت و فکر کردن موتور های جستجو داشته باشید و البته دانش فراوان نسبت به واکشن های کاربران اینترنتی واقعی که به محتوای تولید شده در سایت شما نیاز دارند.

 

چگونگی عملکرد موتور جستجو

 

موتور جستجو گوگل روزانه بیش از 3 میلیارد جستجو در شبانه روز انجام میدهد. گوگل بیش از 1.9B سایت را بررسی میکند و نتایج مربوطه را در کم‌تر از ۰.۵ ثانیه نشان میدهد. پس پشت صحنه موتور جستجو چه خبر است؟

 

یک موتور جستجو برای نشان دادن نتایج جستجو باید 3 کار انجام دهد:

1- فهرستی از صفحات وب سایت ها ایجاد میکند.

2- دسترسی فوری به این فهرست

3- تصمیم گیری برای تشخیص صفحات مربوط به جستجو

در فضای سئو این کار به خزیدن و ایندکس کردن معروف است.

 

خزیدن در سایت

 

توجه داشته باشید که وب ، تشکیل شده از صفحاتی که با لینک ها به یکدیگر متصل شده اند. وظیفه موتور جستجو پیدا کردن این صفحات و درک آن ها و ذخیره کردن صفحات در یک فهرست داده انبوه میباشد.

 

 

موتور جستجو برای انجام چنین کاری از ربات ها استفاده میکنند ، ربات ها در وب به خزنده ها یا عنکبوت ها معروف هستند. ربات ها مشغول به خزیدن در دامنه های وب سایت ها میشوند و آن ها را ذخیره میکنند. ربات ها بطور سیستماتیک ، از هر سایت بازدید میکنند. و شروع به خزیدن و ثبت انواع داده از قبیل : متن ، ویدئو، جاوا اسکریپت ، تعداد صفحات و … میکنند.در نهایت آن ها از برچسب های رمز مانند HREF و SRC ، برای پیگیری لینک ها به صفحات دیگر استفاده میکنند. بنابراین آن ها را به لیست سایت ها برای خزیدن اضافه میکنند.

 

فرایند موتور جستجو

 

ذخیره اطلاعات بدست آمده موتور های جستجو در پایگاه های عظیم فیزیکی میباشد. هر وقت جستجویی انجام میشود ، اطلاعات فراخوانی میشود. در میان موتور های جستجو گوگل به عنوان برترین آن ها ، دارای مرکز های داده بسیاری در تمامی نقاط دنیا میباشد.این مراکز داده به گوگل امکان میدهد که میلیارد ها صفحه را در خود ذخیره کند.

 

دقت داشته باشید که موتور های جستجو به طور مداوم خزیده میشوند و به ایندکس کردن صفحات مشغول هستند.در این میان صفحاتی که تازه اضافه شده است ، صفحاتی که از سایت ها حذف شده است ، لینک های تازه ایجاد شده و محتواهای تازه ایجاد شده را پیگیری میکنند. پس موتور های جستجو هنگامیکه فردی جستجو انجام میدهد دارای پاسخ های بسیاری هستند که بروز شده میباشند.

 

رتبه بندی اطلاعات SEO توسط موتور های جستجو

 

تا حالا به این فکر کردید که اگر یک جستجویی انجام شود ، موتور جستجو چگونه بهترین نتیجه را برای جستجو گر، تصمیم گیری و نشان میدهد؟

 

رتبه بندی و یا تعیین نتیجه مربوط به جستجو را ، تیم انسانی موتور های جستجو انجام نمیدهد. بلکه توسط الگوریتم های طراحی شده توسط آن ها ایجاد میشود. این الگوریتم ها یا معادلات ریاضی ، برای رتبه بندی و نشان دادن نتایج براساس اقتدار و محبوبیت استفاده میکند.

 

موتور های جستجو برای جلوگیری از سئو (SEO) کلاه سیاه ، تمایل چندانی برای نشان دادن الگوریتم های خود ندارند. متخصصین خدمات سئو و مشاوران عالی دیجیتال مارکتینگ بر این باورند که این تصمیمات الگوریتمی بیش از 200 فاکتور دارد که ما در قسمت های بعدی مقاله سئو چیست ؟ تمامی موارد موجود را به تفکیک شرح مختصری میدهیم

 

ویژگی های صفحات نمایش موتور جستجو (SERP)

 

نتایج موتور های جستجو در اویل به صورت بسیار ساده شامل لینک ها و توصیفات بودند. ولی چند وقتی هست که نتایج موتور جستجو به صورت استاندارد و همراه با ویژگی‌های SERP و نتایجی که شامل تصاویر و اطلاعات تکمیلی می‌شود ارائه میشود.

 

هیج سایتی نمیتواند تضمین کند که سایتش دارای ویژگی‌های SERP اضافی میباشد، ولی با بکار بردن موارد زیر به بهبود ساختار نتایج سایت خود کمک فراوانی کنید.

 

نکته : ساختار کامل سایت شما باید هم برای موتور های جستجو و هم کاربران اینترنتی به صورت منطقی باشد.محتوای خود را بر روی صفحه نتایج نمایش دهید به طوری که برای موتور جستجو و هم برای کاربران مفید باشد. استفاده از کدهای ساختار یافته یا نشانه گذاری که به خزنده ها کمک میکند سایت شما را بهتر بفهمند.

 

بهترین ویژگی های صفحات نتایج برای سئو سایت

 

1- افزایش نرخ کلیک با Rich Snippet

 

خیلی از کاربران اینترنتی ترجیح میدهند که روس صفحات نتایج جستجویی کلیک کنند که اطلاعات بیشتری به ما میدهند مثل ستاره دار کردن محصولات یا مطالب سایت ،افزایش نرخ کلیک سبب افزایش بازدید میشود.

 

2- قسمت های ویژه نتایج جستجو

 

قسمت هایی از نتایج جستجو منتخب که در بالای نتایج ارگانیگ گوگل و در زیر تبلیغات که اغلب در یک جعبه نمایش داده میشود، معمولا هدف Featured snippets این است که کاربر خیلی سریع به جواب سوال خود برسد.

 

3- سوالات متداول

 

افراد میپرسند ، نام اصطلاحی هستش که به سئوالات متداول نیز معروف است. (PAA) شاخصی در تایج جستجوی گوگل SERP هستش که به سئوالات کاربر پاسخ میدهد و لینک منبع را در اختیار کاربران اینترنتی قرار میدهد.

 

4- مجموعه تصاویر

 

مجموعه تصاویری که به صورت افقی در نتایج جستجو ظاهر میشوند و هر عکس لینکی را در اختیار دارد. گوگل معولآ برای برجسته سازی تصاویر در سایت ها از آن استفاده میکند.

 

5- پاسخ سریع

 

اصلاحی است که وقتی کاربر سئوالی از موتور های جستجو میپرسد و آن ها بتوانند به آن پاسخ سریع بدهند ، ولی دارای هیچ لینکی نمیباشد.  موتورهای جستجو مانند Google، DuckDuckGo، بینگ، و AOL درای پاسخ سریع هستند.

 

راهی برای متخصصین سئو

 

توجه کنید که موتور های جستجو بر اساس اینکه کاربران اینترنتی چه کلماتی را سرچ میکنند اول سعی میکنند محتوای مرتبط با کیفیت بالا براساس کلمات مورد استفاده در صدر نتایج خود فرار دهند. در ارئه نتایج آن ها از الگوریتم موضوع نیز استفاده میکنند.حالا وقتشه که به سراغ استراتژی ایجاد سایت پر بازدید و دارای رتبه بالا بریم که ما در مقاله سئو چیست (خدمات سئو سایت چیست) 3 تکنیک سئو سایت را به شما معرفی میکنیم:

 

 

سئو تکنیکال یا سئو فنی چیست ؟

 

توانایی بهینه سازی سایت برای موتور جستجو ، مهم ترین اصل سئو میباشد. اگر شما وب سایتی درست کنید که از نظر فنی دچار ایراد باشد ، به احتمال زیاد نتیجه نخواهید گرفت. ولی جالب آن است که در همین سایت اگر محتوای با کیفیت ایجاد کنید نتیجه خواهید گرفت . چون شما به خزنده های موتور جستجو اجازه وارد شدن داده اید.

 

دقت داشته باشید که سئو فنی هیچ ارتباطی به ایجاد محتوا و تبلیغات ندارد. سئو تکنیکال روی معماری سایت شما تمرکز دارد. موتور های جستجو باهوش تر میشوند و در عین حال شیوه های فنی نیز باید پیچیده تر شوند.

 

 ساختار لینک

 

شما باید لینک هایی ایجاد کنید که موتور های جستجو به راحتی در آن ها حرکت کنند و برای کاربرای اینترنتی نیز مفید باشند. یعنی اینکه شما سعی کنید یک جریان منطقی از لینک های سایتتان ایجاد کنید که از دامنه شما به گروه و از گروه به زیر شاخه ها انتقال پیدا کنند.

 

سایت هایی که به این لینک سازی دقت نمیکنند ، تعداد زیادی لینک یتیم ایجاد میکنند که ضد خودشان حرکت میکند. در لینک آن ها هیچ لینک دیگری مشاهده نمیشود. این موضوع نه تنها کابوسی برای کاربران اینترنتی بلکه باعث گمراهی خرنده های موتور جستجو نیز میشود.

 

لینک های دوستانه سئو باید طوری ایجاد شود که هم برای خزنده ها و هم برای کاربران اینترنتی محتوای صفحه را توصیف کنند. اگر لینک ها درست بهینه شوند نکته بسیار مثبتی برای خزنده ها به حساب میایند و از آنطرف به کاربران اشتیاق میدهد که به همه لینک ها کلیک کنند.

 

نقش سرعت در صفحات سایت شما

 

هر چقدر صفحات سایت شما سریع تر باشند. از نظر موتور های جستجو بهترند. البته این موضوع به سطح رضایت کاربران ربط پیدا میکند. بیش از 40 درصد کاربران اینترنتی صفحاتی که بیشتر از 3 ثانیه طول بکشد ان ها را رها میکنند.

 

در اینجا نقش SEO فنی یا تکنیکال بیشتر دیده میشود. سئو فنی به کاهش ایرادان فنی که سایت شما را کند میکند تمرکز مستقیم دارد. یعنی استفاده از افزونه ها و ابزارک ها را به حداقل ممکن برسانید. فیلم ها و تصاویر سایت شما نیز باید به حداقل ممکن کاهش پیدا کنند.

 

 

ایجاد نقشه سایت

 

نقشه سایت یا XML فایلی هستش که همه صفحات سایت شما از جمله صفحات وبلاگ و صفحات محصولات شما را لیست میکند برای ارئه به موتور های جستجو. البته باید توجه کنید که نقشه سایت نباید شامل مواردی باشد که دوست ندارید.

 

فعال کردن اس اس ال

 

مواقعی که شما در وب در حال گشت و گذار هستید و یا خریدی انجام میدهید و مشغول پرداخت کردن آنلاین هستید. ویا در حال ازسال اطلاعات در وب هستید! در گذشته شما اطلاعات را ارسال میکردید ولی محیط امنی وجود نداشت(HTTP) به خاطر اینکه ارتباط شما با سایت از نوع رمزنگاری شده نبود. یعنی اطلاعات شما را میتوانند افراد دیگه بدست بیاورند.

 

در این حین موتور جستجو گوگل از سال 2014 اعلام کرد که سایت هایی که از پروتکل (HTTPS) یا انتقال اطلاعات بسیار ایمن استفاده میکنند، از نظر رتبه بندی جایگاه بهتری دارند. SSL اطلاعات شما را ایمن میکند و با خیالی آسوده اطلاعات شما را انتقال میدهد. بنابراین سایت هایی که در حال ایجاد هستند باید اس اس ال رو فعال کنند و سایت های قدیمی باید به آن روی بیاورند.

 

افزایش سرعت برای تلفن همراه

 

دیده شدن صفحات سایت بسیار سریع با موبایل یا AMP ، طرحی است که گوگل از آن پشتیبانی میکند. که ماهیت ارسال سریع اطلاعات سایت تقریبآ بلافاصله میباشد. سرعت لود کردن بسیار سریع تر میشود.

 

این افزایش سرعت سایت تاثیرش بر سئو (SEO چیست) دوبرابر میشود. کاربران اینترنتی معمولا سایت هایی را که سرعت لود شدنشان طولانی میباشد رها میکنند و این برای کاربران تلفن همراه خیلی بیشتر میباشد.پایین بودن سرعت سایت شما در تلفن همراه باعث پایین آمدن رتبه سایت شما میشود. بنابراین شواهدی وجود دارد گوگل سایت هایی که از شتابدهنده موبایلی استفاده میکنند جایگاه بهتری در موتور جستجویش میدهد.

 

 

سئو صفحه چیست ؟

 

سئو صفحه یا SEO سایت ، مجموعه تکنیک هایی برای بهینه سازی تمامی موارد موجود در سایت شما است که برای بهبود در رتبه بندی سایت شما در موتور های جستجو میباشد. On-page SEO شامل : محتوا ، فشرده سازی تصاویر ، کدهای اساسی HTML و روش های لینک های داخلی میباشد.نکته مهم سئو در صفحه اینست که : هیچ ارتباطی به عوامل خارجی ندارد و شما میتوانید بر آن نظارت کامل داشته باشید.

 

برچسب ها در متا

 

برچسب ها ابزاری هستند در داخل کادر که به تعریف صفحه کمک فراوانی میکنند. برچسب متا H1 سعی در فهماندن عنوان صفحه به خزنده ها میکند. برچسب های متا H2 , H3 سعی رساندن سلسله مراتب به خزنده ها دارد. خزنده ها برچسب ها را متن های زیر آن میسنجند و دنبال پیدا کردن ارتباط آن ها هستند.

 

توضیحات متا و عنوان صفحه 

 

توجه داشته باشید که عناوین صفحات را فقط کاربران اینترنتی نمیخوانند بلکه عنکبوت های کاوش گر نیز آن ها را میخوانند. پس عنوان صفحه باید شامل مهمترین کلمات کلیدی صفحه باشد و نباید طول آن ها بیشتر از 70 حرف باشد. بیش از این مقدار باشد موتور های جستجو آن ها را در نتایج SERPs کوتاه میکنند و اینکار شاید جذاب نباشد.

 

بخش دیگر توضیحات متا میباشد. که سعی در خلاصه کردن یک صفحه دارد که در نتایج موتور های جستجو دیده میشود. گوگل بارها گفته است که در رتبه بندی از توصیفات متا استفاده نمیکند ولی صفحه هایی که از متایتوصیفی خوب استفاده میکنند در نتایج جستجو بازدید بیشتری به خود جذب میکنند. چون کاربران اینترنتی معمولآ آن ها را میخوانند و موتور های جستجو متوجه سیگنال های مثیت آن سایت میشوند.

 

نکته : سعی کنید در توضیحات متا و عنوان بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده نکنید. چون تاثیر منفی بر رتبه بندی سایت دارد. بگذارید موتور های جستجو خودشان بفهمند که صفحه شما در چه موردی میباشد.

 

بهینه کردن تصاویر

 

در افزایش سئو سایت باید توجه داشته باشید که تصاویر هم برای خزنده ها قابل خواندن باشند و بفهمند این عکس ها از جه صحبت میکنند. یعنی شما باید از بهینه سازی متن جایگزین تصویر alt text ) استفاده کنید. متن تصویر شامل اصطلاحاتی مربوط به جوستجو که برای افراد منطقی نیز باشد.

 

لینک های داخلی و لینک های خارجی

 

در ابتدای مقاله (سئو چیست ؟) ما اشاره کردیم که خزنده با ایجاد لیست از لینک ها برای جابجایی استفاده میکنند. در صفحات سایت هایی که در آن ها لینک ندارند نمیتوانند جابجا شوند. پس نقش لینک داخلی و لینک خارجی به سایت های باکیفیت را بسیارمهم جلوه میدهد.

 

لینک های خارجی کاربران سایت شما را از صفحه سایت شما به یک سایت دیگر ارجاع میدهد. ولی دقت کنید با لینک خارجی شما مقداری از ارزش صفحه خود را به آن صفحه خارجی تقدیم میکنید. ولی با این حال تجربه خوبی برای کاربران خود رقم میزنید.

 

ایجاد کردن لینک داخلی در صفحات سایتتان باعث میشود که کار را برای موتور های جستجو هموارتر کنید.و همینطور سیگنال های مثبتی را درمورد بهترین کلمات کلیدی سایتتان به موتور های جستجو بدهید. و نکته مثبت لینک سازی داخلی اینست که کاربران بیشتر در سایت شما بمانند. و این باعث فهمیدن موتور های جستحو از کیفیت سایت شما میباشد.

 

سئو خارج صفحه چیست ؟

 

سئو خارج یا سئو خارج از سایت مربوط به کلیه عواملی است که به خارج از سایت شما ارتباط پیدا میکند. ولی در رتبه بندی سایت شما تاثیر دارد. مانند لینک هایی که از سایت های دیگر به شما میایند که اصطلاحآ به بک لینک معروف هستند. البته کیفیت این بک لینک ها بسیار مهم هستند. SEO خارج به موتور های جستجو نشان میدهد که سایت شما با ارزش و معتبر هستش و این کار باعث افزایش رتبه بندی در نتایج موتور های جستجو میشود. در سئو خارج از صفحه کنترل 100% در دستان شما نیست.

 

لینک سازی

 

شما باید سعی کنید که در سئو خارج از صفحه از سایت های باکیفیت بالا لینک دریافت کنید. هر وقت که شما از سایت های با اعتبار لینک دریافت میکنید موتور های جستجو میفهمند که سایت شما نیز با ارزش است. اینکار باعث میشود تا سایت شما در نتایج جستجو موتور های جستجو SERPs رتبه بالاتری کسب کنید.

 

مطمئنآ همه بک لینک ها دارای ارزش یک سان نیستند.برای ارزیابی آن ها موتور های جستجو دارای چند فاکتور مهم هستندکه عبارتند از :

 

مرتبط بودن با صفحه شما

تعدا بک لینک ها موجود در سایت

ارتباط با متن اصلی

فالو یا  no follow بودن لینک

قدرت سایت مرجع

 

اکثر متخصصین SEO به دنبال بک لینک های با ارزش میگردند. حالا یه سوالی پیش میاد که از کجا باید فهمید کدام سایت با ارزش است. برای اینکار شما میتوانید به سایت الکسا رجوع کنید. و رتبه های سایت ها را در آن جا مرور کنید و هر چی رتبه سایت ها پایین تر باشند آن سایت با ارزش تر میباشد. و میتوانید برای دریافت بک لینک به مقاله نویسی به صورت مهمان بپردازید.

 

تحقیق کلمات کلیدی سئو

 

اگه به صورت کلی به فرآیند جستجو نگاهی بیاندازیم. جستجو زمانی شروع میشود که کاربران اینترنتی کلمه یا کلماتی را در موتور های جستجو شروع به تایپ کردن میکند، موتور جستجو گوکل و سایر موتور های جستجو از کلمات کلیدی استفاده میکنند. در این میان ترکیب کلمات و نکات ظریف املایی بسیار مهم است.

 

تحقیق در مورد کلمات کلیدی به متخصصین سئو کمک میکند تا درک کنند کاربران اینترنتی به دنبال چه هستند. در این جستجو از چه کلماتی استفاده میکنند. و کدامیک از این کلمات در بازدید از سایت و جذب ترافیک نقش بیشتری دارد. 

 

کلمات کلیدی اصلی

 

کلمات کلیدی کوتاه (دم کوتاه) : کلمات کلیدی کوتاه فقط با یک یا دو کلمه جستجو میشود. مانند بازاریابی دیجیتال ، بعضی از این کلمات داری ارزش جستجوی بالایی هستند. ولی اینکه بفهمید کاربران از این کلمات چه میخواهند خیلی سخت است. پیدا کردن کلمات کلیدی درست باعث پایین آمدن رتبه سایت شما در بلند مدت میشود.

 

کلمات کلدی بلند (دم بلند) : در این کلمات حداقل 3 کلمه وجود دارد برای جستجو و خیلی از مواقع تا 5 کلمه استفاده میشود. برای مثال : افزونه رنک مث پرو مثال خوبیه و حجم جستجوی بالایی داره ، و جستجو گران خاصی را به دنبال دارد.

 

کلید واژه ها : یک سری از کلمات دارای اطلاعات زمینه ای در موتور های جستجو میباشد. برای مثال شما میتوانید یک اسم بکار ببرید ، موتور جستجو میتواند آن را نام فیلم بداند یا واقعه تاریخی ویا تعریفی از فرهنگ لغت

 

نکته : تکنیک بکار بری کلمات کلیدی وقتی در این 3 عامل خلاصه شود ، در نتایج موتور های جستجو SERPs شما را در رتبه خوبی قرار میدهد.

 

اصول پژوهش کلمات کلیدی

 

تحقیق در مورد کلمات کلیدی یک موضوع بسیار پیچیده است و ما قصد نداریم در اینجا کامل به آن بپردازیم ولی در مورد مراحل اصلی تحقیق چند نکته ای را یادآور میشویم :

 

1- در مورد مطلبی که میخواهید بنویسید ببینید در گوگل چه چیزی سرچ شده است.

2- ببینید چه کلمه ای در راس همه کلمات است برای سرچ کردن.

3- چندین کلمه را انتخاب کنید و در مورد آن ها در وبلاگ پست جدید بذاربد و یا صفحه ورود بسازید تا به سئوالات کاربران اینترنتی در مورد آن ها پاسخ دهد.

 

تاثیر محتوا بر افزایش رتبه بندی سئو

 

هنگامیکه محتوا تولید شده با کیفیت باشد همین امر سبب جذب ترافیک بیشتر کاربران اینترنتی به سمت سایت شما میباشد. بدون محتوای غنی شده ، چه به صورت پست های وبلاگ و محصولات و ویدئو و تصاویر باشد. شانس شما بسیار کم است برای دیده شدن در نتایج جستجو. متخصصین SEO سایت محتوای سئو شده یا غنی را ایجاد میکنند ، هم برای نیاز کاربران سایت و هم برای خزنده ها.

 

جستجو

 

همیشه جستجو ها برا اساس هدف های مختلفی انجام میشود. خرید محصول ، حل کردن یک مشکل ، یا پیداکردن سایتی خاص :

 

سایت های اطلاعاتی : مطالعات نشان داده است که بیشتر از 80 درصد جستجو به سمت جستجوی اطلاعات میباشد.

 

مقصدی خاص : خیلی از جستجو ها با این هدف جستجو میشود که به یک وسایت خاص برسند. مثل جستجو نام بانک خود.

 

انجام تراکنش : این جستجو برای خرید انجام میشود و به دنبال محصولات مورد نظر کاربران اینترنتی

 

مقالات و یا محتوا های مختلف ، اهداف متفاوت را مرتفع میکنند. مثلآ صفحه محصول یک سایت نیاز های خرید افراد را در بر میگیرد و این در حالی که یک پست وبلاگ، کاربران اینترنتی که نیاز به کسب اطلاعات دارند برآورده میکند. پس محتواهایی که با اهداف جستجو مطابقت بیشتری دارند باعث تعامل بیشتر و ایجاد امتیاز برای شما میشود و در بلند مدت سبب افزایش رتبه صفحات سایت شما در نتایج جستجو میشود.

 

اهمیت SEO برای بازاریابی دیجیتال

 

امروزه سئو سایت یک نقش بسیار اساسی در بازاریابی دیجیتال ایفا میکند. به خاطر اینکه میلیارد ها سرچ توسط افراد به صورت سالیانه انجام میگیرد. که اکثر آن ها به دنبال محصولات خاص مورد نظر خود و یا به دنبال خدماتی برای خود هستند. پس از اینرو جستجو و یا نتایج جستجو برای برند ها نوعی جذب ترافیک دیجیتال بسیار هوشمندانه به حساب میآید. مقاله سئو سایت چیست به این موضوع اشاره میکند که بیشتر دیده شدن و کسب رتبه های بالاتر نسبت به رقیبان ، یعنی جذب ترافیک بیشتری از مشتریان آن ها.

 

 

نتیجه : 

 

اگر چه ما در مقاله سئو سایت چیست درباره بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو صحبت فراوانی کردیم . اما یکی از مهم ترین عوامل در SEO سایت تجربه کاربری است که باعث افزایش رتبه سایت میشود. فهمیدن نیاز های افراد ، پاسخ به سئوالات افراد ، راحتی کار و لذت بردن از سایت یکی از موثر ترین راه های برای ارسال سیگنال مثبت به موتور های جستجو میباشد.

 

فرمول های بهینه سازی موتور جستجو همیشه در حال تغییر میباشد ، شاید این موضوع سبب نگرانی برای بسیاری از افراد باشد. ولی هر تغییر الگوریتم ، با خود فرصتی برای ارائه محتواهای بهتر و بهتر میشود. و این موضوع سبب جذب ترافیک بیشتر به سمت سایت شما میشود.

 

SEO چیست یعنی ایجاد مقالات و یا محصولاتی که هم برای خزنده ها و هم برای کاربران واقعی اینترنت مفید باشد. ممکن است ماندن در رتبه های بالای موتور جستجو یک چالش بسیار بزرگ باشد. اما همیشه استفاده از تکنیک ها و تاکتیک ها و ابزار های سئو هنگامی به کمک ما می آیند که ، ایجاد استراتژی سئو ارمغانی بلند مدت برای سایت ما داشته باشد.

 

 

 

 

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
logo-samandehi