
فروش ها ، فروش عسل طبیعی ، فروش ها تعریف های زیادی دارد ، فروش ها (foroshha) به معنی ، تمامی فعالیت هایی که مربوط به فروش خدمات یا فروش محصول به خریداران و یا مصرف کنندگان میباشد. شرکت ها تمامی بخش های خود را توسط کارکنانی که مشغول به فروش محصول و خدمات خود هستند اداره میکنند.دو اولویت اصلی فروش در سازمان ها و شرکت عبارتند از : ایجاد خط فروش جدید و فروش به صورت مجازی و فروشگاه اینترنتی میباشد.
فهرست مطالب
- فروش ها
- تیم فروش ها
- فروش ها و بازاریابی
- انواع روش های فروش
- فروش داخلی
- فروش خارجی
- فروش بیزینس به بیزینس (B2B)
- فروش بیزینس به مشتری (B2C)
- فروش توسعه یافته تجارت
- فروش ها به سبک مشورت
- فروش به سبک تجارت الکترونیکی
- فروش مستقیم محصولات
- اصطلاحات متداول فروش
- 1 – فروشنده
- 2 – پراسپکت یا چشم انداز
- 3 – معامله محصول و خدمات
- 4 – خط لوله فروش
- روش های فروش محصول و خدمات
- فروش ورودی
- فروش توصیفی SPIN
- فروش از نوع N.E.A.T
- فروش مفهومی
- فروش چالش برانگیز
- فروش سندلر
- فروش از نوع مشتری متمرکز
- فروش از نوع MEDDIC
- حرف آخر فروش ها
فروش ها
فروش ها ، در فروش عسل طبیعی ، در واقع اصطلاحی میباشد که توصیف میکند فعالیت هایی را که منجر به فروش کالا و خدمات میشود. تمامی شرکت ها و حتی کسب و کار های کوچک دارای تیم های فروش محصول میباشند.که این تیم ها برای اساس منطقه و یا محله تعیین نشتری هدف میشوند.فروشندگان محصول و خدمات میتوانند به افرادی که ممکن است علاقهمند به خرید محصول یا خدمات شما باشند دسترسی پیدا کنند. که این علاقه را شما میتوانید در وب سایت خود و یا در شبکه های اجتماعی خود بازخورد آن را ببینید.
تیم فروش ها
هدف تیم فروش ها ، فروش عسل طبیعی ، اینست که به کسانیکه علاقه نشان داده اند و یا متناسب اهداف توصیف شده شرکت میباشند به دنبال ارتباط و یا راه حلی باشند که در آخر منجر به فروختن محصولات و خدمات شما باشد.
فروش ها و بازاریابی
طبق تحقیقات و نتایج بدست آمده ، فروشندگان ۲۸ % از مشتریان خود را از طریق بازاریابی بدست میآورند. این در حالی که فروش و بازاریابی از فرآیند های مختلفی استفاده میکنندکه هر دو روش به تولید و درآمد منجر میشود.
به نظر شما تیم فروش ها چگونه محصولات و خدمات را میفروشند. پس بیایید انواع رایج فروش را بررسی کنیم :
انواع روش های فروش
فروش داخلی
موقعی که متخصصین فروشگاهی با مشتریان خود از راه دور در تماس هستند ، اغلب در دفتر کار خود و در کنار همکاران خود از یک روش فروش داخلی استفاده میکنند. این بدان معنا میباشد که آن ها محصولات و خدمات خود را در داخل شرکت خود میفروشند. شرکت های دارای فروش داخلی معمولا دارای فرآیندهای خودکار و ساعات کاری ساختاریافته میباشند.فروش داخلی یعنی : ارتباط با مشتری ، تکمیل فرآیند فروش سنتی ، کشف نیاز های مشتری ، پیدا کردن راه حل ارتباط و در آخر انجام معامله.
فروش خارجی
هنگامیکه فروشندگان شما ، فروش را به صورت رو در رو با مشتریان خود معامله کنند ، آن ها از رویکرد فروش خارجی استفاده میکنند. یعنی اینکه فروشندگان ، خارج از شرکت به اصطلاح به صورت خانه به خانه و بطور سنتی اقدام به فروش محصولات و خدمات میکنند. این تیم های فروش معمولآ نیاز دارند تا به نمایندگان آن ها آزادی و انعطاف پذیری بدهند تا بتوانند استراتژیهای فروش خود را توسعه دهند.
فروش بیزینس به بیزینس (B2B)
فروش B2B مخفف کلمه تجارت به تجارت میباشد و سعی در توصیف شرکت هایی دارد که بجای فروختن محصولات به صورت منفرد سعی در فروش محصولات و خدمات به مشاعل و کسب و کارهای دیگر دارند.فروش های B2B دارای ارزش بالا و پیچیدگی های زیادی میباشد. زیرا تاثیر کالاهای آنان بر خریدار محصول بسیار ویژه و تاثیر گذار میباشد.
فروش بیزینس به مشتری (B2C)
در فروش B2C یا فروش تجارت به مصرف کننده یا مشتری برخلاف فروش B2B ، فروش محصول و خدمات معمولا حول شرکت و مشتری میباشد.و معمولآ از پیچیدگی کمتری نسبت به فروش تجارت به تجارت برخوردار میباشد. این روش شامل معاملات متعدد بین مشتریان مختلف میباشد.
فروش توسعه یافته تجارت
فروش توسعه یافته یا فروش توسعه تجارت برای بسیاری از شرکت ها از وجهه مهمی برخوردار میباشد. این روش معمولا توسط مدیران ارشد توسعه تجارت شرکت ها انجام و اعمال میشود. که باعث به وجود آمدن شغل های جدید و مرتبط با شرکت میباشد. زمانی که مدیران توسعه کسبوکار به مشتریان احتمالی جدید راه پیدا کردهاند، نماینده فروش آنها میتوانند از طریق فرآیند فروش برای بستن قرارداد مشتریان احتمالی اقدام کنند.
فروش ها به سبک مشورت
این نوع از فروش خدمات و محصول بر اعتماد سازی مشتریان متمرکز میباشد. یعنی قبل از توصیه کردن یک محصول و خدمات به مشتری نیاز های آنان را درک کند. در فروش مشاوره ای ، علاوه بر تکیه به ویژگی های محصولات ، با مشتریان و خریدران خود رابطه ایجاد میکنند که آنها را به سمت خرید محصول و سود دهی به شرکت هدایت کنند.
فروش به سبک تجارت الکترونیکی
در فروش ها تجارت الکترونیک ، فروش محصول و خدمات به صورت آنلاین حرف اول را میزند ، آیا محصولات و خدمات شما به صورت آنلاین قابل خریدن است؟ ویا اینکه مشتریان شما بدون تعامل با فردی از طرف شرکت شما میتوانند در مورد محصولات شما تحقیق کنند و آن را خرید کنند. اگر سایت شما همچین قابلیتی را دارا میباشد ، شما از مدل فروش شما به صورت آنلاین و یا به سبک تجارت الکترونیک میباشد.
فروش مستقیم محصولات
در فروش مستقیم محصولات ، افراد قادر به فروش به مشتریان خارج از یک محیط خردهفروشی سنتی هستند. در این روش با فروش هر محصول ، فروشندگان کمیسیون دریافت میکنند. این نوع از فروش عموما توسط نمایندگان بازاریابی شبکه و یا اصطلاحآ بازاریاب انجام میشود.
اصطلاحات متداول فروش
1 – فروشنده
فروشنده ، فردی میباشد که کلیه فعالیت هایی که مربوط فروش خدمات و محصول میباشد را انجام میدهد.
2 – پراسپکت یا چشم انداز
چشمانداز یک نقطه تماس با یک شرکت است که فروشنده میخواهد محصولات یا خدمات را به آنها بفروشد. فروشنده از تکنیکهای آیندهنگری مانند ایجاد تماسهای گرم، دسترسی به ایمیل و فروش اجتماعی استفاده میکند. و اگر آنها به محصول یا خدمات علاقمند باشند، نماینده فروش میتواند استراتژیهای بستن فروش متفاوتی را برای تبدیل چشمانداز به مشتری اعمال کند.
3 – معامله محصول و خدمات
معامله عبارت است از محصول و خدماتی که شما میخواهید بفروشید و خبر از قیمت آن نیز میدهید. معاملات محصول و خدمات دارای چندین مرحله میباشد که بسته به ، کسب و کارهای مختلف متفاوت میباشد.
4 – خط لوله فروش
خط لوله فروش ، شرحی و توضیحی بر تمامی فرآیند شما میباشد.
روش های فروش محصول و خدمات
راه اندازی فروش و موفقیت در آن برای هر کسب و کاری از ویژگی های کلیدی و مهم آن به شمار میآید. در مقاله فروش چیست ، ما سعی میکنیم بهترین روش های فروش را برای شما یادآوری کنیم :
فروش ورودی
معمولا در این روش فروش ، فروشندگان به عنوان مشاور عمل میکنند.و مشرف به چشم اندازهای حال و آینده فروش هستند.
فروش توصیفی SPIN
این نوع از فروش به توصیف چهار سئوال که فروشندگان باید از مشتریان بپرسند میپردازد. تا خریدار با فروشنده احساس راحتی کند.موقعیت ، مشکل ، پیامدها و نیاز به پرداخت از جمله سئوالات فروشندگان میباشد.
فروش از نوع N.E.A.T
این یک چارچوب است که برای واجد شرایط شدن از آن استفاده میشود. N.E.A.T. مخفف: نیازهای اصلی، تاثیر اقتصادی، دسترسی به قدرت، و رویداد اجباری میباشد.
فروش مفهومی
فروش مفهومی روشی است که فروشندهها مفهوم محصول خود را کشف میکنند و به دنبال درک فرآیند تصمیمگیری مشتری در آینده هستند
فروش چالش برانگیز
فروش چالش برانگیز به دنبال یک فرآیند کنترل است. فروشندهها میتوانند به این چشمانداز، ارتباطات آنها، و کنترل فروش را در دست گیرند.
فروش سندلر
سندلر در سیستم ایجاد اعتماد متقابل بین نماینده فروش و چشمانداز را اولویتبندی میکند. فروشنده به عنوان مشاور عمل میکند و از سوالاتی میپرسد تا چالشهای آینده را شناسایی کند.
فروش از نوع مشتری متمرکز
فروشنده بر برقراری ارتباط با تصمیم گیرندگان اصلی در فروش تمرکز میکند و راهحلهایی برای پرداختن به نقاط درد یا چالشها پیدا میکند.
فروش از نوع MEDDIC
این نوع از فروش مخفف عبارات : خریدار اقتصادی، معیار تصمیمگیری، فرآیند تصمیمگیری، شناسایی درد، معیار ها ، قهرمان میباشد.فروشنده سوالاتی در مورد این موضوعات میپرسد تا به حرکت به جلو در فرآیند فروش کمک کند.
حرف آخر فروش ها
در مقاله فروش ها چیست ما سعی کردیم هرچند اندک شما را با مفهوم فروش آشنا کنیم. اهداف اولیه در فروش، ایجاد راهحلهای سفارشی برای چشم اندازهای خود و تولید درآمد برای کسبو کار میباشند. اگر برای اولین بار به دنبال فرصتهای رشد هستید.امیدواریم این راهنمای سریع فروش به شما درکی اساسی از انواع فروش که میتوانید انجام دهید و نحوه کار آنها در کل کسبو کار را فراهم کرده باشد.