متخصص seo کیست + متخصص seo چیست

فروش هانویسنده: فروش ها
بازدید: 18 بازدید
متخصص seo کیست

متخصص SEO کیست ، بهینه ساز موتور های جستجو یا متخصص سئو چیست ، مجید مقدم به عنوان کارشناس SEO  وب سایت ها را تجزیه و تحلیل، آزمایش و تغییر میدهد ، متخصص SEO ،  وب سایت شما به صورت تخصصی برای موتور های جستجو بهینه سازی میکند.در نتیجه سایت شما در نتایج موتور های جستجو از جمله گوگل به رتبه های بالاتری دست پیدا میکند. در مقاله متخصص سئو چیست ما شما را با کارشناس سئو آشنا میسازیم.

 

متخصص SEO چیست

 

متخصص SEO چیست ، متخصص سئو سایت کیست ، کارشناس seo صفحات وب سایت ها را بهینه سازی میکند. تا در نتایج جستجو های مرتبط بهترین نتیجه و رتبه را در نتایج موتور های جستجو داشته باشد ، متخصص سئو ترافیک ورودی به سایت شما را چند برابر میکند. نام شرکت و برند شما را معروف میکنند. متخصص SEO به عبارت دیگر تفاوتی با بازاریابان دیجیتال حرفه ای و یا بازاریابان سنتی ندارد. چون تمامی آنان سعی بر فروش بیشتر خدمات و محصولات شما دارند.

 

متخصص سئو کیست

 

متخصص SEO کیست ، متخصص سئو سایت ، با استفاده از تحقیقات کلمات کلیدی و استفاده مناسب از ابزار های سئو از جمله Google Analytics میتواند دید وب سایت شما را در موتور های جستجو از جمله گوگل افزایش دهد. که این کار مزایای بسیاری را برای وب سایت هدف به ارمغان میاورد. بعضی از این متخصصین SEO همکاری بسیار نزدیکی با بازاریابان دیجیتال و یا متخصصین تولید محتوا رسانه ای دارند که سبب افزایش دیده شدن وب سایت شما و جذب ترافیک بیشتر میشوند.

 

متخصص seo

 

 متخصص SEO سایت

 

وظایف و مسئولیت های شغلی یک متخصص SEO ، چه به صورت فردی و مستقل و چه به صورت یک آژانس بازاریابی دیجیتال شامل موارد زیر میباشد 

 

1.تکنیک ها و استراتژی های بهینه سازی موتور های جستجو را برای وب سایت شرکت خود بهبود ببخشید تا در نتایج موتور های جستجو افزایش رتبه داشته باشید.

 

2.در تبلیغات ها و کمپین های پولی ، متخصص سئو باید ، داده ها و نتایج را تجزیه و تحلیل کند و راهی برای به حداکثر رساندن بازدهی کند.

 

3.مدیریت کردن هزینه های تبلیغاتی و سایر هزینه های دریافت ترافیک و برآورد هزینه ها.

 

4.همکاری نزدیک با تیم توسعه وب سایت شرکت و نظارت بر افراد تا به بهترین نحو از SEO استفاده شود.

 

5.همکاری با تیم تولید محتوا وب سایت برای تولید محتوا سئو شده و پیشرفت سئو وب سایت.

 

6.به عهده گرفتن مسئولیت بهینه سازی صفحات سایت برای موتور های جستجو.

 

7.تنظیم لیست کلمات کلیدی و به کار گیری آن در وب سایت.

 

8.تحقیقات و پیاده سازی تجزیه و تحلیل های بهینه سازی موتور های جستجو

 

9.ایجاد سازی استراتژی لینک سازی

 

10.ایجاد تغییرات در معماری اصلی سایت ، مقالات و محصولات ، لینک دادن در صفحات ، برای بهبود سئو سایت

 

11.اندازه گیری و تعیین اهداف و تعیین پیشرفت در بازاریابی

 

12.یک متخصص SEO باید روزانه برای درک عملکرد SEO و استراتژی های کاربردی باید با ابزار های سئو و یا Google Analytics ، سایت چک شود.

 

13.برای پیشرفت در استراتژی سئو با دیگران در بخض بازاریابی مشورت کند.

 

14.تولید محتوا جذاب و سفارشی و با کیفیت بالا از جمله مقالات وب سایت و توضیحات صفحات محصولات و خدمات برای بهبود یافتن نتایج جستجو.

 

متخصص seo

 

 

 

متخصص SEO سایت از کجا میآید

 

بسیاری از متخصصین SEO و متخصصان بهینه سازی موتور های جستجو ، قبل از ورود به دنیای SEO و قبل از کار بر روی مهارت های خود و کسب آموزش های لازم ، معمولا مشغول به کار دیگری بوده اند.

 

در دانشگاه ها هیچ مدرکی که ارتباط مستقیم با سئو سایت باشد وجود ندارد. تا نیاز های افراد برای یادگیری کامل دوره سئو را مرتفع کند ولی در مقابل مراکز دیگری وجود دارند تا شما را اندکی با دنیای سئو آشنا کنند. آموزش هایی از قبیل تجارت الکترونیک و بازاریابی دیجیتال شما را بسیار بسیار نزدیک به فهم کار سئو کمک میکند.

 

بیشتر متخصصین که در زمینه سئو سایت فعالیت میکنند به دنبال نوعی گواهی نامه هستند که به کارفرمایانشان نشان بدهند که مهارت های لازم برای انجام و اجرای استراتژی های بازاریابی دیجیتالی را دارند.

 

متخصص seo

 

کارشناس و متخصص SEO موفق

 

ما سعی داریم در اینجا بعضی از ویژگی های کلیدی کارشناس SEO در دنیای بهینه سازی موتور جسجو و بازار یابی دیجیتال را یادآور میشویم…

 

 

 آشنا بودن با سه سطح سئو

 

در بهینه سازی موتور های جستجو سه سطح وجود دارد که هر متخصص SEO خوب باید در تدوین استراتژی هر سه را در نظر داشته باشد :

 

 

سئو فنی (Technical)

 

سئو فنی یا سئو تکنیکال اشاره به عناصر غیر محتوایی وب سایت شما دارد و شامل راهکار هایی برای بهبود دادن ساختار پشتیبان و پایه اصلی وب سایت میباشد. بخشی از سئو تکنیکال به تجزیه و تحلیل کامل وب سایت میپردازد.

 

در این بخش از سئو بیشتر به بهبود سرعت سایت ، نمایه سازی ، موبایل فرندلی بودن ، قابلیت خزندگی و ایندکس شدن سایت شما دارد.SEO فنی بخش دیداری و خوانایی سایت شما را بسیار زیاد بهبود میبخشد. که به تجربه کاربر را بهبود میبخشد ، که در نهایت امر به موتور های جستجو میفهماند که وب سایت شما خوب است.

 

سئو داخلی (On-page SEO)

 

سئو داخلی محتوای سایت شما را آنالیز و تجزیه و تحلیل میکند ، سئو داخلی محتواهای شما را بهینه سازی میکند تا به موتور های جستجو کمک فراوانی کند تا موضوع سایت و مطالب شما را درک کند. و سایت شما را به عنوان منبع غنی و ارزشمند به حساب بیاورد.

 

سئو On-page SEO شامل : کلمات کلیدی ، متا تگ ها ، لینک های داخلی ، تگ ها و عناوین (HTML) سایت شما میشود. که به افزایش ترافیک موتور های جستجو و جذب ترافیم بیشتر کمک فراوانی میکند تا در بالای نتایج گوگل قرار بگیرد.

 

 

سئو خارجی (Off-page SEO)

 

سئو خارجی به بهینه سازی ارتباط وب سایت شما و دیگر وب سایت ها میپردازد. و نتیجه اصلی آن لینک سازی میباشد و استفاده از تکنیک های برتر لینک سازی میباشد. سئو Off-page به بهینه سازی موتور های جستجو برای افزایش شهرت یک وب سایت به عنوان یک منبع عالی و غنی میپردازد. پس برای این کنظور باید در بالای رتبه های موتور های جستجو قرار گیرد.

 

 

متخصص SEO و یا کارشناس سئو باید بداند که همه سطوح بهینه سازی در موتور های جستجو چه نقشی دارند و چه ارتباطی بین آن ها میباشد.و تمامی این سطوح چه ارتباطی با رتبه بندی وب سایت شما دارد و چه نتایجی در موتور جستجوی گوگل دارد.

 

 

 ذهن برتر برای بازاریابی

 

سئو فنی به طور یقین بخش زیادی از کار میباشد.و اینکه شما درک کنید که چه کارهایی لازم است تا گوگل صفحات شما را در تایج خود ذخیره کند بسیار مهم میباشد. اما بعد از این مهم حالا نوبت به این میرسد که صنعت سئو تمایل خیلی زیادی به بازاریابی دارد و برای این امر شما باید تولید محتوا کنید. تا مزایای خدمات و محصولات شما برای مصرف کننده آشکار شود و در نتیجه به فروش نزدیک تر شود.

 

در ایجاد محتوا مشکلی که وجود دارد اینست که محتوای تولید شده شما هم برای مخاطبین شما در موتور جستجو جذاب و غنی باشد و مهم تر اینکه برای الگوریتم google خوشحال کننده باشد.

 

تخصص سئو مورد نیاز برای ارتباط واقعی بین سطوح سئو و یک متخصص SEO واقعآ فراتر از آن است که تصورش را بکنید. برای موفقیت به عنوان یک کارشناس سئو همیشه باید به بازاریابی محتوا بیشترین اهمیت را بدهید.همچنین به روانشناسی مصرف کننده ،خریدار ، بازاریابی ، رسانه های اجتماعی ، طراحی و توسعه وب و استراتژی های بازاریابی نوین احاطه داشته باشید.

 

 

توانایی تفکر 

 

وب سایت شرکت ها مهم هستند و سئو همه چیز را لمس میکند. بنابراین نمیتوان سئو را از بقیه اجزاء شرکت ها جدا دانست. به عنوان یک متخصص سئو شما باید توانایی تفکر در مقیاس بزرگ را داشته باشید.هدف شما اینست که در رتبه بندی موتور جستجو ، افزایش ترافیک ، افزایش آگاهی از نام و برند تجاری و در نهایت تبدیل مخاطبین خود به مشتری و استفاده کننده از خدمات شما باشد.

 

برای موفقیت کارشناس سئو باید تعریف و دیدی از این اهداف داشته باشد. و سپس هنگام پیاده سازی با استراتژی های بزرگتر شرکت همسو شود و در نهایت کارشناس سئو را به موفقیت نزدیک تر کند.

 

 

مهارت های ارتباطی

 

توجه کنید که متخصص seo با بخش های زیادی از جمله فروش ، خدمات به مشتریان ، تجزیه و تحلیل وب ، بازاریابی و آی تی شرکت ها کار میکند. و سئوال اینست که چرا ایجاد تغییرات در سایت باعث افزایش سئو و در نتیجه افزایش ترافیک وردی به سایت میشود. اینجاست که مهارت های ارتباطی شما مطرح میشود.

 

متخصص سئو سایت باید بداند که چگونه با مهرات های رفتاری تغییرات در دسترس سایت را با دیگران مطرح و اجرا کند. باید بتواند بفهماند که این تغییرات به نفع شرکت و در نهایت به فروش خدمات و محصول میانجامد.در سوی دیگر شما باید بتوانید در تولید و سفارش محتوا نقش موثری داشته باشید تا در راستای افزایش سئو سایت شرکت باشد.

 

 مطابقت و سازگاری

 

گوگل (google) دائمآ الگوریتم های خود را تغییر میدهد ، به خاطر همینست که رتبه بندی نتایج موتور های جستجو تغییر میکنند. برای خیلی از افراد این امر میتواند خسته کننده و برای خیلی از افراد هیجان انگیز باشد. اما متخصص سئو باید با اشتیاق این چالش را پشت سر بگذارد.

 

برای ارتقاء و پیشرفت در SEO باید زیرک و چابک باشید. برای یادگیری مشتاق تر از هر کسی باید باشید. متخصص سئو سایت برای بقاء خود در سطح برتر همواره باید بیاموزد و جوری رفتار کند که انگار امروز وارد دنیای سئو شده است.

 

اگر شما کارشناس سئو یک شرکتی هستید باید توجه کنید که هیچ وقت نباید مغرور شوید. وظیفه شما اینست که دائما محتواهای وب سایت شرکت را آنالیز کنید تا خود را با SEO در حال تغییر وفق دهید.

 

 

متخصص seo

 

 

 

مشاغل متخصص SEO

 

برخی از شغل هایی که مربوط و نزدیک به متخصص سئو سایت میباشد :

 

بازاریاب موتور جستجو :

 

بعضی از مواقع بازاریاب موتور جستجو (SEM) با بهینه ساز موتور جستجو به اشتباه گرفته میشود. اما آن ها بسیار با هم تفاوت دارند. توجه داشته باشید که بازاریابی موتور های جستجو بسیار فراتر از بهینه ساز موتر جستجو میباشد و در واقع سئو را شامل میشود.

 

بازاریاب موتور های جستجو باید مسلط بر مهارت هایی از قبیل : پرداخت به ازای کلیک (PPC) ، تبلیغات و مدیریت ارتباط با مشتری. شما باید بازار مصرف کنندگان را با موتورهای جستجو ادغام کنید.

 

پیشن نیاز های بازاریاب موتور جستجو عبارتند از : تحقیقات کلمات کلیدی ، و ابزار های سئو مانند : Google AdWords  و AdWords  و  Google Analytics 

 

مشاور کسب و کار :

 

متخصصین سئو دارای تفکر و اندیشه ای هستند که تقاضای زیادی برای آن وجود دارد. شما به عنوان یک سئوکار و کارشناس سئو باید بتوانید از سوابق اثبات شده موفقیت خود در زمینه سئو سایت که بتوانید خود را واجد شرایط قرار دهید به عنوان مشاور کسب و کار. در مشاوره بازاریابی و کسب و کار شما باید با مشتریان تعامل داشته باشید تا نیاز های خاص آنان را برطرف کنید. در برنامه ریزی و اجرای SEO باید مشارکت داشته باشید.اندازه گیری اثر بخشی استراتژی های بازاریابی شرکت تعامل داشته باشد.

 

مدیر بازاریابی دیجیتال :

 

سئو و دنیای دیجیتال مارکتینگ به طور ذاتی با هم مرتبط هستند. مدیر بازاریابی دیجیتال معمولا اطلاع کافی از بازاریابی آنلاین از قبیل سئو ، SEM, PPC و رسانه های اجتماعی را دارا میباشد. و میتواند آن را اداره کند.بازاریابان دیجیتال استراتژی های بازاریابی را ایجاد و اجرا میکنند.برای افزایش سئو سایت حداکثر کارایی را از مدیریت محتوا و رسانه های اجتماعی بدست میاورند. ترافیک ورودی را افزایش میدهند و نام و برند شرکت را معتبر میسازند.

 

مدیر رسانه های اجتماعی :

 

ایجاد محتوای جذاب و غنی رسانه های اجتماعی از شرح وظایف مدیر رسانه های اجتماعی میباشد. که در همه بستر های رسانه اجتماعی کاربرد دارد. و میتواند در زمان های مختلف با قالب های مناسب منتشر میشود تا بزرکترین سر و صدای لازم برای مشتریان هدف شرکت را به پا کند.

 

مدیر رسانه های اجتماعی باید مانند متخصص سئو مخاطبین را به سمت وب سایت شرکت هدایت کند و در عین حال با مخاطبین رسانه های اجتماعی تعامل برقرار کند.

 

بازاریاب ایمیل :

 

بازاریاب ایمیلی یا متخصص بازاریابی ایمیلی با بررسی ویزه بازاریابی دیجیتال میداند که دقیقآ چگونه کمپین تبلیغاتی ایمیلی برای افراد ایجاد کند که بر روی ان کلیک کنند. ایمیل یکی از قویترین ابزار های دستیابی به مشتریان و مخاطبان هدف میباشد. بازاریابی ایمیلی بخشی از استراتژی بزرگتر بازاریابی میباشد.

 

 

متخصص سئو سایت با چه کسانی کار میکنند

 

بیشتر متخصصین سئو به عنوان بخشی از بازاریابی بزرگتر مشغول فعالیت هستند. این به این معنی میباشد که اکثرآ ، بازاریابان رسانه اجتماعی ، بازاریابان موتور های جستجو و یا متخصصین بازاریابی ایمیلی با همدیگر مشغول فعالیت هستند.

 

اما به این نکته توجه داشته باشید که سئو هر قسمت از وب سایت شرکت را لمس میکند.یعنی به هر قسمت از شرکت تآثیر میگذارد.یک سئوکار متخصص میتواند انتظار داشته باشد که با تیم های ، طراحی ، فروش ، خدمات ، فناوری اطلاعات و یا غیره همکاری کند.

 

 

نیاز به یک متخصص SEO

 

به نظر شما چرا ما نیاز به یک متخصص سئو  داریم و یا اینکه چه دلیل هایی وجود دارد که یک متخصص SEO پرورش یابد. موارد زیادی  وجود دارد که ما حرفه و توانایی یک کارشناس سئو را به عنوان یک ابزار برتر در نظر بگیریم.

 

صنعت سئو به سرعت در حال رشد و پیشرفت میباشد. SEO در بسیاری از حوزه هایی مثل بازاریابی دیجیتال و یا ارتباطات از نوع دیجیتال مورد میباشد.

 

 

تبدیل شدن به یک متخصص SEO

 

استفاده از کلمات 

 

استفاده از کلمات و نوشته های مناسب و قوی ، اساس سئو سایت میباشد. متخصص SEO باید بداند که چگونه مختصر و مفید و تمرکز بر قصد کاربر داشته باشد. استفاده از کلمات کلیدی کوچک و بزرگ بر اساس استفاده از تحقیقات کلمات کلیدی ، کلید اصلی افزایش سئو سایت میباشد.

 

تولید محتوا جذاب برای مخاطبین و همچنین برقراری ارتباط با موتور های جستجو و ادغام این دو امریست بسیار دشوار و شامل قوانین خاص خود میباشد. بدست آوردن مهارت های نوشتاری زمان بسیاری میخواهد .

 

پویا بودن

 

بسیاری از افراد هستند که در زمینه دیجیتال ، عطش بسیار دارند. و همواره به دنبال کسب اطلاعات و یا آگاهی از دنیای دیجیتال هستند. سئو راهی برای رقابت در دنیای دیجیتال میباشد. اگر شما از جمله این افراد میباشید SEO و شغل های وابسته به آن بسیار برای شما پر هیجان میباشد.

 

متخصص سئو میداند که کسب اگاهی و مطالعه کردن الگوریتم های گوگل به صورت روزانه میباشد. به مثال رانندگی کردن در جاده های موتور های جستجو و سئو میباشد.

 

متخصص SEO سایت ، باید به خود و دانش خود اکتفا کند یعنی روی پای خود بماند. چونکه نمیداند روزانه چه تغییراتی برای در حوالی شما اتفاق میافتد. همیشه افرادی از شما تواناتر وجود دارند که بخواهند با شما چالشی داشته باشند .در اینجا فقط و فقط ، تخصص و مهارت و تجربه شما هستش که باعث موفق آمدن بر این چالش ها میباشد.

 

پس اگر به دنبال چنین هیجاناتی میباشید و یا اینکه از عهده همچین کاری بر میایید میتوانید روی شغل کارشناس سئو و شغل های نزدیک آن سرمایه گذاری کنید.

 

 

امنیت شغلی یک متخصص سئو

 

امروزه مشاغل به این موضوع رسیده اند که برای بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری بکنند. طی گزارشات اخیر محققان ، کسب و کار ها و استارت آپ هایی که بیش از 25000 $ برای شرکت خود در بازاریابی موتور جستجو و بهینه سازی موتور جستجو خود هزینه کرده اند. گزارش داده اند که بازگشت سرمایه آن ها بیش از دوبرابر معمول بوده است.

 

بازاریابی موتور های جستجو و بهینه سازی موتور های جستجو ، امروزه در اولویت های بسیاری از شرکت های موفق میباشد. و در رده های بعدی بازاریابی ایمیلی و بازاریابی شبکه های اجتماعی میباشد. سئو شرکت ها باعث ایجاد کار و مشاغل جدید برای کارافرینان میباشد.

 

صیقل دادن طرح ها

 

متخصص SEO هیچگاه سئو شرکت ها و مشاغلی که وب سایت خود را به وی سپرده اند را در خلآ در نظر نمیگیرد. متخصص سئو باید کل وبسایت مشتری را زیر نظر بگیرید و به ساختار سایت و صفحات و مهم تر اینکه به تجربه راحت کاربر برای استفاده از سایت و در نتیجه به ظاهر سایت توجه کند.

 

وظیفه کارشناس سئو و یا سئوکار متخصص فقط این نیست که تولید محتوای جذاب کند. بلکه وبسایت را از نظر زیبایی چک کند ، از نظر طراحی سایت را چک کند. پس کارشناس سئو وب سایت باید کل وبسایت را در دست بگیرد.

 

 

حرف آخر متخصص SEO

 

متخصص SEO ، هنگامیکه بر مهارت های خود افزود و بر ابزار های SEO تسلط پیدا کرد. کاندیدای جذابی برای شرکت ها و مشاغل میشود. برای یک متخصص سئو چاره ای جز تجربه و تخصص وجود ندارد. برای یک سئوکار متخصص شدن زمان و هوش زیادی لازم است. اما تجربه ، کلید راهگشای معمای سئو میباشد.

 

 

 

دسته بندی مجید مقدم + متخصص سئو
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت