شتاب دهنده چیست | شتابدهنده استارت آپ چیست

شتاب دهنده چیست

 

 

شتاب دهنده چیست

 

شتاب دهنده ، یک کسب و کار و استارت آپ که در ابتدای راه و در حال رشد میباشد، پذیرش شدن در یک شتابدهنده (accelerator) یک موفقیت بزرگ محسوب میشود. شتاب دهنده ها برای استارت آپ های در حال رشد و جوان ، فرصت های مالی و راهنمایی ویژه ای به ارمغان میآورند. شتاب دهنده ها تیم های کسب و کار را به یک اکوسیستم پر رونق تبدیل می‌کنند.

 

در مقاله شتاب دهنده چیست ، اطلاعاتی در مورد شتابدهنده استارت اپ ها و اینکه چگونه کار میکنند و اینکه برای تجارت شما مناسب هستند یا خیر بحث میکنیم.

 

 

شتاب دهنده استارت آپ چیست ؟

 

شتابدهنده ها استارت آپ ها یک برنامه ای برای رشد کوتاه‌مدت  کسب و کار شما میباشد است که پیشرفت چند ساله شرکت شما را در چند ماه انجام میدهد. شتابدهنده ها را میتوانید به عنوان مرکزی برای آماده سازی بازار و توسعه سرمایه گذاری در نظر گرفت.

 

شتابدهنده های در سطح بالا ، طبق تحقیقات و مطالعات میتوانند کمک بسایر عالی برای استارت آپ های نو پا باشند تا زود تر به نقاط عطف خود برسند.

 

مزایای شتابدهنده استارت آپ :

 

بودجه :

اکثر شتاب دهندگان سرمایه شرکت خود را عرضه می‌کنند. به نظر شما شتابدهندگان  (accelerators) چگونه شروع به پول درآوردن می‌کنند. شرکت های شتابدهنده معمولا درصدی در حقوق صاحبان سهام کسب و کارها شریک میشوند.

 

همکاری :

 

شرکت های شتاب دهنده زمان کار زیاد و مستقلی برای عضوهاشان به ارمغان میاورند.که معمولآ فضای کار خصوصی و یا خاصی را برای انجام این امور تهیه و در اختیار افراد قرار میدهند.

 

آموزش :

 

شرکت های شتابدهنده  امکان دسترسی به فرصت‌های آموزشی را فراهم می‌کنند. اغلب این شرکت ها تشکیل شده اند از : متخصصین موفق ، مشاوران مالی و بنیانگذار و سرمایه گذاران و هدیه این افراد به عضو های خود عبارت میباشد از : کارگاه های آموزشی ، سمینارها ، جلسه های مربیان و اقدامات و تجربیات عملی ، پس استفاده از شتاب دهنده ، رشد سریع شما در کسب و کار و رشد فروش محصول خود با خود به همراه دارد.

 

شبکه سازی :

 

شرکت های شتاب دهنده متکی به گروه ها میباشند. از مزیت های این گروه اینست که ، استارت آپ های نوپا با دیدار با این گروه ها در مراحل اولیه توسعه کسب و کار خود با دیگر گروه ها ملاقات و تبادل اطلاعات میکنند و میتوانند از اطراف مختلف فکر ها و الگوهای جدید برای موفقیت استفاده کنند. شرکت‌های نوپا نیز با بنیانگذاران شرکت‌های موفق و دسترسی به شبکه فارغ التحصیلان ممتاز کار می‌کنند و در نتیجه آینده بسیار روشنی در انتظار آنان میباشد.

 

 

راه اندازی شتابدهنده استارت آپ چقدر طول میکشد ؟

 

شرکت های شتاب دهنده معمولا مدت زمان مشخصی را برای هر فعالیت کسب و کاری در نظر دارند و  شتابدهنده ها فعالیت های منحصر به فردی را برای هر کسب و کار نوپایی دارندو توجه ویژه ای به آنها میکنند.

 

فرایند درخواست و پذیرش چگونه میباشد ؟

 

برای وارد شدن به شرکت های شتاب دهنده برتر معمولآ شما وارد چالش انتخاب میشوید. شتابدهنده های برتر معمولآ کم‌تر از ۵ % از متقاضیان آن‌ها را می‌پذیرند. فرآیند انتخاب اغلب دارای یک مجموعه خاص از الزامات هستند که بسته به شتاب دهندگان  متفاوت است. فرآیند درخواست مستلزم تحقیقات و آماده‌سازی بسیاری است.شرکت‌ها معمولا به سرعت تصمیم می‌گیرند و برخی از برنامه‌ها چند ساعت پس از مصاحبه تصمیم‌گیری می‌کنند. هر شتاب‌دهنده فرآیند بازبینی مخصوص خودش را خواهد داشت. به طور کلی، آن‌ها از سه مرحله پیروی می‌کنند:

 

فرم پرسشنامه شتابدهنده :

 

در هنگام پاسخ دادن به همه سوالات، توجه داشته باشیدکه شما باید قادر به نشان دادن مقدار زیادی از تحقیقات و دانش در مورد شرکت و تیم خود باشید. باشید.

 

مصاحبه سریع شتاب دهنده ها :

 

برخی از افراد وارد شده در شرکت های برتر شتابدهنده میگویند که حداکثر زمان مصاحبه 15 دقیقه طول میکشد. پس شما باید خود را برای یک مصاحبه آتشین و سریع آماده کنید. دقت داشته باشید که مصاحبه‌های ساختگی می‌توانند به شما کمک کنند تا آماده شوید.

 

کار گروهی شتابدهنده ها :

 

سعی کنید در کنار استارت آپ های دیگر پذیرش شوید که در صورت پذیرش ، در کنار گروه های دیگر وارد به کار میشوید و شروع بع فعالیت در حوزه های خود میکنید.

 

شتابدهنده ها به دنبال چه افرادی هستند

 

شرکت هایشتاب دهنده تمرکز خاص و محدودی دارند. شتاب دهنده های استارت آپ همواره به دنبال کسب و کار های نو پا ، کوچک ، دارای سرمایه گذاران اندک و از همه مهمتر دارای پتانسیل رشد سریع میباشند.

 

آیا شتاب دهنده کسب و کار برای تجارت شما مفید است

 

بعضی از کسب و کارها ترجیح میدهند به آرامی رشد کنند و برای رسیدن به اهدافشون ، نیاز به سرمایه گذاری ندارند. در این نوع موارد اغلب نیازی به شرکت های شتاب دهنده نمیباشد. ولی در مقابل مشاغلی که برای رشد نیاز به راهنمایی ، و مرتفع شدن نیاز های مالی ، و پیشرفت برای رشت مالی و تخصصی دارند . شتاب دهنده های استارت آپی گزینه بسیار عالی میباشند.

 

برخی از مزایای شتاب دهنده کسب و کار :

 

رشد کسب و کار 

 

شتاب دهنده های به شما زمان اختصاصی کار ، آموزش و رشد متخصصان برای شما و فرصت های سرمایه گذاری برای شما به ارمغان می آورد.

 

نتیجه و بازخوردی ارزشمند

 

شرکت های شتابدهنده یک سری جلسات با مشاوران و متخصصان خودشان را به شما را پیشنهاد می‌کنند. شتابدهندگان تجربه رشد استارت آپ ها و کسب و کارها ، جذب سرمایه و ورود به بازار را باخودشان یدک میکشند.

 

نتیجه های شبکه 

 

کسب و کار های کوچک و بزرگ در کنار همدیگر در مراکز شتاب دهنده استارت آپ با همدیگر و در کنار هم مشغول فعالیت و همفکری میشوند. با توجه راهنمایی های که توسط برترین های شغلی و تخصصی  شتابدهنده ها ، شما تبدیل به فردی موفق و کارآفرینی متخصص میشوید.

 

اعتبار دادن

 

از نظر سرمایه گذاران ، حضور کسب و کار شما در مرکز های شتابدهنده از نظر اکثر سرمایه گذاران ، به مثال نشان افتخار میباشد. فعالیت در این مراکز (accelerator) نشان از تخصصی بودن و داشتن مهارت لازم و کافی و همچنین آموزش دیدن کادر شما میباشد.

 

سرمایه گذاری

 

از جمله مزایای استفاده از شتابدهنده ها جذب سرمایه گذاران بالقوه میباشد که این جذب سرمایه دارای چند روش متداول میباشد . از قبیل :

 

1- بعضی از شرکت های ارائه دهنده شتاب دهنده ، پیش از ورود افراد به دنبال تامین مالی نسبی هستند.

 

2- بسیاری از شتابدهندگان استارت آپ سرمایه های مورد نیاز استارت آپ های نوپا را فراهم میکنند. و در مقابل این امر سهمی از این استارت آپ ها رابرای خود محفوظ میدارد.

 

3- بعد از اتمام برنامه ها در شتابدهنده ، کسب و کارها ، مشاغل خود را به سرمایه گذاران میسپارند.

 

4- متخصصین و مربیان شتاب دهنده گان به خودی خود سرمایه گذار و مبتکر هستند. گاهی اوقات آن ها بعد از اتمام برنامه های آموزشی و تخصصی ، کسب و کار ها بر روی بهترین های آنان سرمایه گذاری میکنند.

 

برخی از معایب شتاب دهنده کسب و کار :

 

استفاده از شرکت های شتاب دهنده معایبی نیز دارد که قبل از پیوستن به آن ها باید برسسی کنید که آیا با اهداف شما سازگاری دارند یا خیر . که در این مورد میتوان به برخی معایب اشاره کرد از قبیل :

 

1- اکثر شرکت های شتاب دهنده ، حقوق صاحبان شرکت‌های نوپا را در برنامه خود به دست می‌گیرند.

 

2- در بعضی از کسب و کار ها رشد کردن به صورت آهسته سبب موفقیت های بلند مدت میشود. ولی شتابدهنده تمایل به رشد سریع دارد.

 

3- در برخی از شتاب دهندگان ، بعضی از جلسات و رویدادهای اجتماعی وجود دارد که مانع پیگیری و کار سخت و تمرکز بر اهداف میباشد. ولی این موضوع برای شتابدهندگان جامعیت ندارد.

 

 

آماده سازی برای شتابدهنده استارت آپ :

 

کار آفرینان موفق و یا کسب و کار های نوپایی که قصد همکاری با شتابدهندگاه  دارن باید قبل از معرفی و شروع به کار آنان باید زمینه های رشد خود را بررسی و آماده سازی کنند. کسب‌وکار خود را از مفهوم به محصول با یک شتاب‌دهنده در نظر بگیرید. استفاده از برنامه های پیش شتابدهنده کمک فراوانی به شما میکند از قبیل :

 

تهیه برنامه کاری 

 

 کارگاه‌های آموزشی این اجازه را به شما میدهدکه ایده تان را به یک مدل کسب‌وکار تبدیل کنید.
ایجاد نمونه اولیه

 

برای اکثر شرکت های شتاب دهنده ، حداقل یک محصول با دوام و ماندگار مورد نیاز هستش

 

ملاقات با موسس شرکت

 

برنامه های پیش شتاب دهنده سعی میکند شما را با دیگر کارآفرینان مشتاق مرتبط می‌کند. شما می‌توانید ایده های احتمالی را بررسی و کنید و حتی شروع به راه اندازی تیم خود کنید.

 

یادگیری از بنیانگذاران موفق

 

مربیان شما خودشان از بنیانگذاران موفق میباشند. آن ها سعی میکنند طرح ها و ایده های کسب و کار را به چالش بکشند و تجربیات  خود برای موفقیت شما بازگو کنند. و سعی در پرورش ذهن شما برای موفقیت ایده های شما میکنند.

 

 

انتخاب یک شتابدهنده

 

استارت آپ ها برای توسعه کسب و کار خو به سرمایه نیاز دارند و اما در عین حال زمان و انرژی محدودی در شرکت وجود دارد که اگر به درستی از آن استفاده نشود تبدیل به نیروی منفی در شرکت ها میشود. خیلی از کسب و کار ها این رویا را در سر دارند که توسط بهترین شتاب دهندگان انتخاب شوند و خیلی سریع به ایده آل کاری خود برسند.

 

استارت آپ های نوپا با داشتن حداقل محصول قابل ارائه میتوانند از شرکت های شتاب دهنده ، آموزش، راهنمای و منابع را دریافت کنند که حرکت کند خود را طی چند ماه طی کنند.

 

 

استارت آپ چیست (استارتاپ)

 

استارت آپ و یا راه اندازی همان ابتدای راه است و به آن اشاره میکند. استارتاپ ها معمولا توسط یک یا چند کارآفرین طراحی و یا شروع به توسعه محصول و یا خدماتی میکنند که فکر میکنند تقاضا برای آن وجود دارد. این شرکت های استارت آپ معمولا با هزینه های بالا و درآمد تقریبآ کم و یا محدود شروع به کار میکنند که اغلب آنان نیاز شدیدی پذیرش توسط شرکت های شتاب دهنده دارند تا خیلی سریع به رشد و کمال خود برسند.

 

آشنایی به استارت آپ

 

راه انداز ها و یا استارتاپ ها شامل شرکت هایی میباشند که بر روی یک محصوا و یا خدمات خاص تمرکز میکنند. محصولات و یا خدمات استارت آپ ها معمولا به مدل تجاری کامل نرسیده اند ، یکی از مشکلات اصلی این شرکت ها نداشتن سرمایه کافی برای تحقق خواسته هایشان میباشد.شاید بدانید که استارتاپ ها برای تامین مالی ابتدا از اطرافیان خود شروع میکنند و در نهایت به سراغ شتابدهنده ها میروند.

 

 

 

 

حرف آخر مقاله شتاب دهنده چیست :

 

مراکز و شرکت های شتابدهنده ، بطور خاص به برنامه هایی محدود چند ماهه برای عضوهای خود در نظر میگیرند. که به آنها در زمان و مکان و سرمایه و تخصص کمک فراوانی میکنند.شتابدهنده معمولا مقدار کمی از سرمایه اولیه و محل کار را برای عضو ها تامین میکنند. پس اگر در ذهن دارید که کسب و کار شما خیلی زود پیشرفت کند و در بین مشاغل همکار خود زود معروف شوید ما استفاده از شتابدهنده را به شما توصیه میکنیم.

 

 

 

 

 

‫4/5 ‫(34 نظر)
دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
logo-samandehi